خبرگزاری کار ایران

رهبران زندانی و جدایی‌طلب کاتالونیا برای محاکمه به مادرید منتقل شدند

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۷۶۶

رهبران زندانی و جدایی‌طلب ایالت کاتالونیای اسپانیا برای محاکمه به پایتخت این کشور، مادرید منتقل شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، مقام‌های دادگستری اسپانیا امروز -جمعه- اعلام کردند که دادگاه «رائول روموا رائول روموا» سیاستمدار کاتالان و ۱۱ نفر دیگر از رهبران جدایی‌طلب کاتالیونیا در روز ۲۳ بهمن در مادرید برگزار خواهد شد.

راموا یکی از ۹ نفر متهمان پرونده جدایی‌طلبی کاتالونیاست که از اواخر سال ۲۰۱۷ تا اوایل ۲۰۱۸ بدون وثیقه در حومه بارسلون زندانی شده و امروز برای محاکمه به مکانی در مادرید انتقال یافتند.

رائول روموا ۴۷ ساله امیدوار است در دادگاه رهبران جدایی‌طلب کاتالونیا در دیوان عالی اسپانیا، نظر همگان به خواسته مردم این منطقه برای استقلال جلب شود. او روز جمعه پیش از انتقال به مادرید در یک مصاحبه کتبی کوتاه گفت: «مدت‌هاست که ما در پی شنیده شدن صدایمان هستیم، اما صدا و تصویر ما را از درون زندان حذف کرده بودند.»

روموا همچنین گفت که او و همراهانش در حالی دادگاهی می‌شوند که جرمی نکرده‌اند و اتهام‌هایشان در دادگاه‌های اروپایی رد شده است.

دادستان اسپانیا برای روموا تقاضای ۲۵ سال حبس کرده است. اتهام او نیز «شورش و سوءاستفاده از منابع ملی و نقش‌آفرینی در اقدام نافرجام برای جدا کردن کاتالونیا از اسپانیا» در سال ۲۰۱۷ ذکر شده است.

به دنبال اعلام استقلال کاتالونیا پس از برگزاری همه‌پرسی در سال ۲۰۱۷، دولت اسپانیا با رد نتایج همه‌پرسی آن را «غیرقانونی» خواند و رهبران این ایالت را تحت پیگرد قرار داد. «کارلس پوجدمون» رئیس‌جمهوری خودخوانده کاتالونیا از آن زمان در بلژیک در تبعید به سر می‌برد، اما رائول روموا که در آن زمان وزیر امور خارجه ایالت کاتالونیا بود به همراه چندین تن دیگر از رهبران جدایی‌طلب در اسپانیا ماندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز