خبرگزاری کار ایران

مهدیخانی خبر داد:

تصویب نهایی طرح کنترل سیل شهرک‌صنعتی آراسنج

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۵۵۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین از تصویب نهایی طرح کنترل سیل شهرک صنعتی آراسنج و آغاز عملیات اجرایی این پروژه طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قدرت اله مهدیخانی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیته سیل  استان تشکیل شد از تصویب و آغاز عملیات اجرایی طرح نهایی کنترل سیل رودخانه آراسنج  با هدف کنترل و مدیریت سیلاب و جلوگیری از خسارات وارده به واحدهای صنعتی آراسنج و همچین اراضی کشاورزی و مناطق شهری بویین زهرا در  پایین دست و انتهای رودخانه خبر داد.

وی افزود: این جلسه به دعوت اداره کل مدیریت بحران استان در محل بخشداری مرکزی شهرستان بوئین زهرا و با حضور نمایندگان اداره کل مدیریت بحران ، بخشدار مرکزی ، شرکت آب منطقه ای  ، شرکت شهرک های صنعتی  و  منابع طبیعی استان تشکیل شد و  پس از بررسی روشهای مختلف و با توجه به شرایط منطقه مناسب ترین طرح و روش کنترل سیلاب  برای حفظ سرمایه های ملی و کاهش میزان خسارت ناشی از سیلاب تصویب تا با اجرای خاکریز و کانالهای مورد نیاز برای آوردهای رودخانه و تخفیف  پیک سیلاب ،  از ورود سیلاب به تاسیسات مهم شهرک صنعتی و مناطق دشت در پایین دست  جلوگیری گردد.

همچنین به منظور اقدامات اساسی و کنترل فرسایش در حوزه آبریز منطقه آراسنج مقرر گردیده تا در آینده با تامین اعتبارات لازم نسبت به اجرای پروژه های آبخیزداری مهار و کنترل سیلاب در مناطق بالادست  نیز اجرایی گردد.

شهرک صنعتی آراسنج در ۶۰ کیلومتری شهر قزوین و در محدوده شهرستان بویین زهرا قرار دارد  و بر اثر وقوع سیل در سال جاری بیش از 700 میایارد ریال به واحد های صنعتی مستقر در شهرک وهمچنین  ۱۵ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی شهرک صنعتی آراسنج خسارت وارد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز