خبرگزاری کار ایران

کارشناس نظامی روس بررسی کرد؛

سرنوشت جنگ هسته‌ای علیه مسکو چه خواهد بود؟

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۳۷۶

به گفته یکی از کارشناسان نظامی روسیه، تنها یکی از ده‌ها موشک بالستیک بین قاره‌ای روسیه از طراز «ار- اس ۲۸» یا «شیطان ۲» (به تعبیر ناتو) برای ویرانی کل آمریکا کفایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «الکسی لئونکف» کارشناس نظامی روس امروز- سه‌شنبه- گفت:‌ «کاملا معروف است که حدود ۱۰۰ هزار نفر در بمباران شیمیایی آمریکا در دو شهر هیروشیما و ناکازاکی در سال ۱۹۴۵ میلادی کشته شدند. میانگین وزن هر یک از بمب‌های هسته‌ای، ۲۰ کیلوتن بود که بر اثر اصابت هر یک از آنها پنج هزار نفر در دم کشته شدند. حال ما سری جدیدی از موشک‌های بالستیک بین قاره ای از طراز «ار- اس ۲۸» را در اختیار داریم که هر یک از این موشک‌ها قادر است جان ۳۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر را در مناطق بسیار پرجمعیت آمریکا بگیرد».

لئونکف افزود: «۸۰ درصد ساکنان آمریکا در غرب و ساحل شرقی این کشور زندگی می‌کنند».

وی تأکید کرد: «بنابراین از لحاظ نظری امکان برنامه‌ریزی شلیک ۲۰۰ موشک اثرگذار وجود دارد که عواقب استفاده از آن نیز کاملا فاجعه‌بار است. همه چیز از بین خواهد رفت و آلوده خواهد شد: صدها هزار کیلومتر مربع از سرزمین‌های قاره‌ای و آب‌های ساحلی، هیچ کس زنده نخواهد ماند».

مفهوم اثربخشی مجموعه موشکی سارمات نه تنها برای محاسبه حداکثر وزن کلاهک‌های حمل و نقل تعریف شده است (مانند موشک‌های «ار- ۳۶ ام» که می‌تواند توسط سیستم دفاع موشکی تخریب شود) بلکه حتی اگر تعداد کلاهک‌های آن کمتر باشد، قادر است به روشی در مسیرهایی پرواز کند که انهدام آنها بسیار سخت است».

موشک بالستیک قاره پیمای « سارمات»، (ار اس ۲۸) در تعریف ناتو عبارت است از پایگاه استراتژیک موشکی روس از نسل ۵ که بر موشک بالستیک شناور چند مرحله‌ای تکیه می‌کند. 

این کارشناس نظامی روس در مقاله‌ای از عملکرد رسانه‌های غربی که به آرا و نظریات کارشناسان ناشناس مبنی بر ایجا تردید نسبت به توان جنگ افزاری مدرن‌ترین سلاح‌های روسیه به ویژه موشک‌های بالستیک اسمارت استناد می‌کنند، انتقاد کرد.

به گفته لئونکف، غرب در حال حاضر همه تلاش خود را بر جنگنده دریایی بدون سرنشین «پوزیدون» و توان آن در پیمایش نامحدود با پشتیبانی نیروگاه هسته‌ای (ان پی آی» متمرکز کرده و ادعا می‌کند که راهکار عملی مقابله با این سیستم موشکی را با کمک سیستم نظارتی دوربرد «سونار»، موشک‌های ضد هوایی و موشک‌های فراصوتی که می‌توانند کشتی‌ها و هواپیماها را مجهز کنند، دست یافته است اما در موفقیت این طرح تردید فراوانی وجود دارد. 

لئونکف همزمان توضیح داد که در جنگ جهانی حقیقی که سلاح هسته‌ای به کار گرفته می‌شود، ابتدا موشک‌های قاره‌پیما پرتاب می‌شوند چرا که این موشک‌ها تمام تجهیزات الکترونیک را منهدم کرده و از بین می‌برد پس چگونه این تجهیزات قادر به ردیابی موشک‌های «پوزیدن» هستند؟

علاوه بر این وی گفت که در چنین جنگ موشکی، تنها یکی از موشک‌های بالستیک سارمات برای تحمیل خسارت‌های فراوان پس از هدف قرار دادن این کشور کافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز