خبرگزاری کار ایران

معاون جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی ریاست جمهوری:

تعریف 120 خدمت برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۳۵۳

معاون توسعه و جذب سرمایه معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: درکشور چهار هزار شرکت مدیوم و های‌تک داریم که بستر صادراتی آنها فراهم شده است. این شرکت‌ها تاکنون شش هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند و 300 هزار شغل ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در کنفرانس بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، دلیری، معاون توسعه و جذب سرمایه معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به تغییر مسیر صنعتی شدن کشورها بر پایه تکنولوژی گفت: کشورهای پیشرفته برای تولید و اقتصاد تمرکز خود را بر روی فناوری‌های نوین و های‌تک گذاشتند امروزه شرکت‌های بزرگ جای خود را با شرکت‌هایی که بر مبنای تکنولوژی فعالیت می‌کنند عوض کرده‌اند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های اقتصادی در دنیای امروز بدون بستر R&D محکوم به شکست است نیروی انسانی اولین نیاز اقتصادهای دانش‌بنیان است که خوشبختانه ما در منطقه در این حوزه رتبه اول را داریم و در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان نیز در دنیا از رتبه 25 به رتبه 16 صعود کردیم که این امر حاصل پنج سال برنامه‌ریزی مشخص و تلاش در معاونت علمی ریاست جمهوری است.

دلیری با اشاره به شرکت‌های فعال در این حوزه گفت: اکنون درکشور چهار هزار شرکت مدیوم و های‌تک داریم که بستر صادراتی آنها فراهم شده است. این شرکت‌ها تاکنون شش هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند و 300 هزار شغل ایجاد کرده‌اند. 70 درصد از این تعداد استارت‌آپ‌های نوپا بودند.

وی افزود: ما در این شرکت‌ها، شرکتی داشتیم که با یک میلیون تومان سرمایه شروع کرده و پس از آن ارزش شرکت به هشت میلیارد تومان رسیده است و یا دانشجوی دانشگاه شریف که با صد هزار تومان ماهانه تحصیل خود را ادامه می‌داد پس از سه ماه توانسته هشت میلیارد تومان سرمایه داشته باشد. ما راهی جز تمرکز بر پایه علم و دانش برای نجات اقتصاد کشور نداریم.

معاون توسعه و جذب سرمایه معاونت علمی ریاست جمهوری بیان کرد: در معاونت علمی ریاست جمهوری 120 خدمت برای سرمایه‌گذاران در این حوزه تعریف شده که می‌توان به معافیت مالیاتی، بیمه‌ای، گمرکی و فعالیت در مرزهای مسکونی شهرها اشاره کرد ما سعی کردیم با این خدمات ریسک سرمایه‌گذاری را به حداقل و حتی به صفر برسانیم. در گذشته به سختی در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت اما اکنون بین هلدینگ‌ها رقابت به وجود آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز