خبرگزاری کار ایران

سه‌شنبه آتی نرخ عوارض طرح ترافیک تصویب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۳۴۱

اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در مناطق مرکزی تهران در سال 98 موافقت کردند تا موضوع پس از بررسی در کمیسیون‌های شورا، روز سه‌شنبه در جلسه علنی بررسی و تصویب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در صد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز (7 بهمن) برگزار شد لایحه یک فوریت تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده‌های مرکزی شهر تهران در سال 98 مورد بررسی قرار گرفت.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص این لایحه گفت: من مخالف یک فوریت آن هستم. در مصوبه سال 97 ماده 9 اذعان می‌کند شهرداری مکلف است گزارش عملکرد مصوبه را هر سه ماه یک بار به شورا ارائه کند اما تاکنون هیچ گزارش مکتوبی به دست ما نرسیده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: ما چند روز پیش هم به آقای هاشمی، رئیس شورا مکاتبه کردیم که قبل از آغاز بررسی لایحه گزارش شهرداری به ما ارائه شود اما هنوز چیزی دریافت نکرده‌ایم. بنابراین من مخالف یک فوریت بررسی این لایحه هستم.

وی افزود: ضمن اینکه زیرساخت هم آماده نیست. طبق مصوبه‌ای که پارسال داشتیم قرار بود 470 میلیارد تومان از محل این عوارض درآمد داشته باشیم اما طبق اعلام کتبی شهردار تاکنون فقط 60 میلیارد تومان از محل دریافت عوارض طرح ترافیک به خزانه شهرداری واریز شده است؛ بنابراین دلیلی ندارد برای افزایش نرخ، یک فوریت بگذاریم؛ چرا که هنوز درآمدی که تعیین کرده بودیم محقق نشده است.

علیخانی ادامه داد: امروز 7 بهمن‌ماه است و لایحه دی ماه برای ما فرستاده شده است چه دلیلی داشته که لایحه را دقیقه 90 به شورای شهر ارائه کند. آقای پورسیدآقایی تازه به شهرداری نیامده‌اند و سال دومی است که به عنوان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری فعالیت می‌کند. ایشان می‌توانستند لایحه را یک ماه قبل بیاورند.

در ادامه، حسن رسولی به عنوان موافق یک فوریت لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده‌های مرکزی تهران در سال 98 گفت:‌ ما حداکثر تا 15 بهمن ماه باید تمام عناوینی که می‌خواهیم براساس آنها عوارض دریافت کنیم به عنوان بخش اصلی منابع درآمد پایدار شهرداری به تصویب برسانیم و اکنون تا 15 بهمن ماه تنها هشت روز فاصله داریم.

خزانه دار شورای شهر تهران ادامه داد: ایراداتی که آقای علیخانی به یک فوریت لایحه گرفته‌اند محتوایی بود. اکنون اقتصاد و مالیه‌ای شهرداری مشکل دارد و به دلیل عدم دریافت گزارش عملکرد نباید در تصویب و وضع عوارض تاخیر داشته باشیم. این موضوع علاوه بر ابعاد مالی، ابعاد اجتماعی و ترافیکی هم دارد پس بنابراین لازم است افراد با یک فوریت آن موافقت کنند. در رابطه با مواردی که آقای علیخانی گفت هم پس از ارجاع موضوع به کمیسیون‌ها پیگیری خواهیم کرد.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در بخش بعدی گفت: اگر امروز یک فوریت لایحه تصویب شود آن را به کمیسیون می‌فرستیم و روز سه‌شنبه برای بررسی در دستور صحن قرار می‌گیرد.

در ادامه جلسه، یک فوریتی لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده‌های مرکزی تهران در سال 98 با 10 موافق و 6 مخالف به تصویب رسید و قرار شد لایحه برای بررسی به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و حمل و نقل شورا فرستاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز