خبرگزاری کار ایران

امضای ۷۰۰ هنرمند زیر بیانیه خانواده تئاتر خطاب به سران سه قوه

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۰۶۱

بیانیه اعتراضی خانه تئاتر که ۲۲ دی در گردهمایی خانواده تئاتر به امضای هنرمندان تئاتر رسیده بود، برای قوای سه‌گانه مجریه، مقننه و قضائیه فرستاده شد.

به گزارش ایلنا، بیش از ۷۰۰ نفر بیانیه اعتراضی خانه تئاتر که در ۲۲ دی در گردهمایی خانواده تئاتر بآماده شده بود امضا کردند و این طومار، برای قوای سه‌گانه مجریه، مقننه و قضائیه فرستاده شد.

خانواده تئاتر در این بیانیه خواستار حقوق صنفی خود شده‌اند و به مواردی همچون وضعیت صیانت از اندیشه، تامین اجتماعی، بیمه درمانی هنرمندان، بودجه حمایتی تئاتر و دخالت‌های غیر تخصصی قوه قضائیه اشاره شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: با ابراز تأسف از وضعیتِ موجود، مسؤلانِ محترمِ سه قوه‌ی مقننه، مجریه و قضائیه را به هم‌نشینی و گفتگو دعوت می‌کنیم؛ زیرا معتقدیم نخستین و بدیهی‌ترین حقوقِ جدایی‌ناپذیرِ هنرمندانِ تئاترِ ایران که حقِ حیاتِ عزت‌مند، حفظِ  شأنیت و کرامت، آزادی بیان، امنیتِ شغلی و امنیتِ روانی است از سوی آن قوای محترم مغفول واقع شده است.

بایسته است در این برهه‌ی حساس از زمان به‌جای ایجادِ حسِ یأس، ناامیدی و سرخوردگی، به گشایش، نشاط و امید همت گماشته و نیروهای دل‌سوزِ فرهنگ و هنر را به فعالیت و تلاشِ بیش‌تر دعوت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز