خبرگزاری کار ایران

امیر زیاری خبر داد؛

رکوردزنی تیپ ۵۵ هوابرد در انتقال سریع نیرو به منطقه رزمایش

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۶۷۸

فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز از اجرای رکورد جدید این تیپ در اجرای عملیات واکنش سریع و حضور به موقع در منطقه رزمایش خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر ذبیح‌‌الله بهمن زیاری فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز با اشاره به ماموریت ذاتی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز گفت: ما در این رزمایش پس از بارگیری آمادهای هوایی تیپ متشکل از آمادهای ده‌گانه تسلیحات، مهمات، خودروهای تاکتیکی، انواع خمپاره‌‌ها، خمپاره‌‌اندازها و تیربارها به سمت منطقه عمومی رزمایش حرکت کردیم.

وی افزود: نیروهای واکنش سریع تیپ ۵۵ هوابرد شیراز در فاصله زمانی کمتر از ۴۵ دقیقه با تمامی تجهیزات و سازوبرگ نظامی و دریافت جیره غذایی ۷۲ ساعته، توسط هشت فروند هواپیمای سی ۱۳۰ از پایگاه شهید دوران شیراز به منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آمده و ضمن اجرای عملیات تازش هوایی و فرودگردانی عقبه دشمن را مسدود کردند.

فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز سرعت حضور این تیپ در صحنه رزمایش را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این تیپ تهاجمی توانست در کمترین زمان ممکن خود را به منطقه رزمایش برساند که در واقع نوعی رکورد در انتقال نیرو محسوب می‌‌شود.

زیاری ادامه داد: تیپ ۵۵ هوابرد همچنین با تعقیب نیروهای در حال فرار دشمن و انهدام نفرات و تجهیزات باقیمانده، عملیات الحاق با یگان‌‌های زرهی را با موفقیت انجام دادند.

وی اجرای عملیات بارریزی آمادهای‌ هوایی را از دیگر اقدامات تیپ ۵۵ هوابرد شیراز دانست و تصریح کرد: این تیپ در کمترین زمان ممکن و بعد از ۱۰ دقیقه از فرود نیروهای تکاور، توانست ۲۱ دستگاه موتورسیکلت و خودروهای تاکتیکی مجهز به سلاح موشک‌‌انداز ۱۰۷ میلیمتری و همچنین خمپاره‌‌های سنگین و انواع تیربارها را از طریق هوا حمل و در منطقه رزمایش جهت استفاده یگان‌‌های واکنش سریع پرتاب و بارریزی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز