خبرگزاری کار ایران

حمایت جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما از محمد آفریده

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۱۵

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انشتار بیانیه‌ای از محمد آفریده و خدماتی که برای سینمای ایران انجام داده، دفاع کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، متن بیانیه جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران به شرح زیر است: محمد آفریده این روزها سوژه و دستاویزی برخی افراد برای حمله به جشنواره فیلم فجر شده است. اما یکبار بدون غرض و با اندکی تأمل و تعمق کارنامه محمد آفریده را مرور کنیم.

 مدیر پاکدست که در انقلاب اسلامی پا گرفت و بدون دست درازی به بیت‌المال پیشرفت کرد. او در یک برهه از زمان  کارشناس فرهنگی سینما در بنیاد سینمایی فارابی، مسئول تأمین فیلم و سریال اداره کل تأمین برنامه خارجی سیما بود و براساس درایتش توانست از  مدیر تولید آثار کوتاه و بلند به  مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران دست یابد. در دوران مدیریت او بسیاری از فیلمسازانی که امروز برای ما نام آشنا و مطرح هستند در انجمن مشغول فعالیت و ساخت فیلم بودند.

بسیاری دوران طلایی انجمن را دوران مدیریت ایشان می‌دانند. سال‌ها مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده داشت اما در این میان یک فیلم بد هم تهیه کرد، برای تهیه آن بارها به صراحت اعلام کرد که فیلمنامه‌ای که به ایشان ارائه شد، با فیلمی که ساخته شد مغایرت داشت. گرچه توضیحات و ابراز پشیمانی او از بار مسئولیت او در حوزه تهیه‌کنندگی نمی‌کاهد اما  نباید به خاطر این فیلم بد او را حذف کنیم. در همین جشنواره کارگردان آن فیلم با اثر دیگری که مفهومی دینی دربردارد با عنوان «یلدا» در بخش نوعی نگاه  حاضر شده است.

محمد آفریده باعث ساخت بسیاری از فیلم‌هایی است که امروز از آنها به عنوان فیلم‌های خوب سینمای ایران و یا پرمخاطب، یاد می‌کنیم. فیلم سینمایی «اخراجی‌ها»1 با حمایت مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی ساخته شد در شرایطی که بسیاری رفتن به سمت موضوعات جنگ با نگاه طنز را جایز نمی‌دانستند و طرح آن را هم ضدجنگ می‌دانستند، این مدیر مدبر روی فیلمنامه مسعود ده‌نمکی سرمایه‌گذاری کرد و با تهیه‌کنندگی مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز این فیلم ساخته و در جرگه یکی از آثار پرمخاطب سینمای ایران جای گرفت.

نمی‌توان درایت و هوشمندی مدیری که در انقلاب پا گرفت و رشد کرد را نادیده گرفت. این بار باید به جمله کلید حضرت امام راحل(ره) توجه کنیم "ملاک حال افراد است" او با سابقه درخشانی که در حوزه مدیریت و همکاری با جوانان دارد، انتخابی شایسته برای داوری بخش نوعی نگاه (فیلم‌های اول) است که انتخاب او از سوی دبیر جشنواره را باید به فال نیک گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز