خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس تاکید کرد:

اتصال آزادراه شیراز-اصفهان به ورودی‌های شیراز در دستور کار

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۲۲۷

استاندار فارس اتصال آزاد راه شیراز- اصفهان به ورودی‌های شیراز و حرکت به سمت جنوب و جنوب شرق کشور را یکی از مباحث مهم در پروژه مذکور دانست و افزود: به‌منظور تحقق این هدف گزینه‌هایی مورد بررسی قرار گرفته که هر یک از این گزینه‌ها از اولویت خاصی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، عنایت‌الله رحیمی در جلسه بررسی روند اجرای پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان که با حضور خادم معاون وزیر راه وشهرسازی ومدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور، بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه برگزار شد به تشریح اولویت‌ها در پیشبرد مناسب این پروژه پرداخت.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده درباره آزاد راه شیراز- اصفهان، عنوان کرد: روزها اخیر در ملاقاتی با وزیر محترم کشور و ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور موضوعاتی مربوط به پروژه های عمرانی به ویژه در حوزه راه مطرح کردیم  و وزیر محترم نیز بر لزوم حضور همکارانشان در استان و پیگیری مسائل مربوط به آزاد راه تاکید کردند.

نماینده‌عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه آزادراه شیراز اصفهان به طول 225 کیلومتر با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الوصیا در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از اثر گذارترین پروژه‌های آزادراهی کشور محسوب می‌شود که نقش آن در سطوح ملی و منطقه‌ای و محلی تاثیرگذار است.

رحیمی بیان کرد: این آزاد راه نخستین آزاد راه جنوب کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر به رغم تنگناهای مالی از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است. پیمانکار این پروژه نیز توانمندی مناسبی دارد و بدون تردید با رفع تنگناهای مالی آزاد راه شیراز -اصفهان در بازه زمانی منطقی به بهره برداری می رسد.

وی اتصال این آزاد راه به  ورودی  های شیراز و حرکت به سمت جنوب و جنوب شرق کشور را یکی از مباحث مهم در پروژه مذکور دانست و افزود: به منظور تحقق این هدف گزینه هایی مورد بررسی قرار گرفته که  هر یک از این گزینه ها از اولویت خاصی برخوردار بود اما اولویت نخست برای اینکه پروژه پس از اتمام به بهره برداری مطلوب برسد ابتدا تقاطع غیر هم سطح آزاد راه و قلات است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

رحیمی ادامه داد: در حال حاضر خاک برداری در جنوب شرقی این تقاطع غیر هم سطح آغاز شده و بایداز هم اکنون در باره تملک و اجرای آن تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه پس از تقاطع مذکور،  12 کیلومتر از بزرگراه در اولویت قرار دارد، تملک و اجرای آن را نیازمند تصمیم گیری دانست و عنوان کرد: در 5 کیلومتر از قطعه 7 کیلومتری بزرگراه نیز زیر سازی ها با مشخصات 45 متر در قالب طرح آماده سازی 130 هکتاری وزارت راه و شهرسازی انجام شده و ادامه آن به تصمیم گیری نیاز دارد. 

استاندار فارس تقاطع غیرهم‌سطح تنگ خیاره به سمت بزرگراه شیراز- اصفهان را از دیگر اولویت‌های آزاد راه شیراز- اصفهان برشمرد و گفت: اجرای این تقاطع نیز آغاز شده و در مراحل مقدماتی است اما به دلیل زمان‌بر بودن آن، پیمانکار باید برنامه زمان‌بندی مشخصی را ارائه کند تا بتواند همزمان با سایر بخش ها ادامه پیدا کند.

وی در ادامه به  تقاطعی که تقاطع تنگ خیاره را  به آزاد راه شیراز-اصفهان وصل می‌کند نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این بخش نیز نیازمند برنامه‌ریزی و زمان بندی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه راه‌آهن شیراز- بوشهر از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد:  فاینانس این خط در کمیته فنی شورای اقتصاد به نتیجه رسیده و با اعلام نتیجه مثبت از سوی آن شورا در اوایل سال‌جاری کلنگ‌زنی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز