خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار؛

آمریکا به صورت رسمی ارتباط با طالبان را تایید کرد

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۹۳۷

ایالات متحده اعلام کرد که نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان با نمایندگان گروه طالبان در قطر دیدار کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، آمریکا برای نخستین بار به صورت رسمی اعلام کرد که «زلمای خلیل‌زاد» نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان با نمایندگان گروه طالبان در قطر دیدار کرده است. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما می‌توانیم تأکید کنیم که خلیل‌زاد و یک گروه اطلاعاتی امروز با نمایندگان گروه طالبان در دوحه مذاکره می‌کنند». وی تأکید کرد که این مذاکرات تا دو روز ادامه خواهد داشت. 

سخنگوی طالبان نیز با اعلام خبر نشست با خلیل‌زاد گفت که آمریکا با برنامه سیاسی که به اشغال افغانستان پایان می‌دهد و مانع استفاده از این کشور علیه کشورهای دیگر در آینده می‌شود، موافقت کرده است.

خلیل زاد پس از انجام مذاکرات در افغانستان و دیدار از کشورهای چین، هند و پاکستان با گروه طالبان دیدار کرد.

 وی در نشست با «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان در کابل تأکید کرد  که آمریکا به ادامه حمایت امنیتی از نیروهای افغان پایبند است.

خلیل زاد در توئیتر نوشت: «ما بر لزوم فشار نظامی تأکید و توافق کردیم اما در عین حال آماده ورود به مذاکرات صلح هستیم». وی در ادامه افزود: «جنگ باید هر چه سریع‌تر پایان یابد اما تلاش برای تحقق صلح همچنان بدان مفهوم است که ما در صورت لزوم جنگ می‌کنیم».

وی در ادامه توضیح داد که ما برای تحقق صلح آماده تعامل با نگرانی‌های قانونی تمام طرف‌های افغان در عملیاتی هستیم که ضامن استقلال و حاکمیت افغانستان با توجه به منافع قانونی کشورهای منطقه است. 

خلیل زاد آخرین بار در ماه گذشته با گروه طالبان در ابوظبی پایتخت امارات دیدار کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا ماه گذشته با بیان تمایلش برای پایان دادن به جنگی که پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شده است،‌ دستور داد تعداد نیروهای آمریکائی حاضر در افغانستان که بیش از ۱۴ هزار نفر است، ‌به نصف کاهش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز