خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نفت امروز انجام می‌شود؛

امضای قرارداد اجرای 10 پروژه نفتی با هدف درآمدزایی 14 میلیون دلار در روز

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۷۱۴

قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت برای 10 پروژه با سرمایه‌گذاری 220 میلیون دلار امضا می‌شود که با اجرای آنها تولید نفت خام کشور به طور متوسط بالغ بر 280 هزار بشکه در روز افزایش یافته و اضافه درآمد روزانه 14 میلیون دلار را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امروز قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت (10 پروژه) بین شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران و پیمانکاران برنده مناقصات با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت در مرکز همایش‌های کوشک امضا می‌شود.

براساس این گزارش طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با هدف حفظ و افزایش میزان تولید از میادین نفتی در دست بهره‌برداری کشور و ایجاد اشتغال با پیش‌بینی مبلغ سرمایه‌گذاری بالغ بر 6.2 میلیارد دلار در طول سه سال تعریف شده است.

این طرح ملی مشتمل بر 33 پروژه بوده که 29 پروژه در خشکی و چهار پروژه در بخش فراساحل را شامل می‌شود.

این پروژه‌ها با میانگین سرمایه‌گذاری حدود 220 میلیون دلار و در محدوده جغرافیایی هفت استان نفت‌خیز خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمانشاه، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود با اجرای آنها تولید نفت خام کشور به طور متوسط بالغ بر 280 هزار بشکه در روز افزایش یابد که اضافه درآمد روزانه 14 میلیون دلار را در پی خواهد داشت.

این گزارش حاکی است اهم فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این طرح شامل نصب و ارتقای تاسیسات فتح‌العرضی، اجرای خطوط لوله نفت و گاز، عملیات حفاری، تعمیر و تکمیل چاه، نصب و ارتقای تجهیزات سرچاهی و اجرای جاده‌های دسترسی و موقعیت چاه‌ها است.

شایان ذکر است اشتغالزایی جهت پیمانکاران نفتی سازندگان تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و محلی به عنوان یکی از اهداف اصلی طرح مدنظر است.

بنابراین تاکید وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران همواره بر استفاده حداکثری پیمانکاران اصلی پروژه‌ها از توان و ظرفیت داخلی بوده است. به طوری که الزامات این موضوع در قراردادهای مذکور پیش‌بینی شده است.

در این راستا فهرستی از کالاهای پرمصرف این طرح که امکان ساخت داخل آنها وجود دارد تهیه شده است و پیمانکاران ملزم به سفارش‌گذاری اقلام این فهرست به سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی شده‌اند.

از سوی دیگر فهرست 84گانه ممنوعیت خرید کالاها و تجهیزات خارجی دارای تولید مشابه داخل ابلاغی وزیر نفت و نیز تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه خارجی به عنوان مدارک الزام‌آور در این پیمان‌ها گنجانده شده‌ است.

همچنین تحقق وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت از طریق انجام پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها و شهرهای محل اجرای هر پروژه و با هماهنگی مقامات استانی از دیگر نکات حائز اهمیت در فرآیند اجرای طرح مذکور خواهد بود.

در این راستا شرکت نفت پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط اقدام به تهیه و انتشار اسناد و برگزاری مناقصات 10 پروژه از مجموعه پروژه‌های این طرح کرد که منجر به تعیین تعدادی از شرکت‌های اکتشاف، تولید و حفاری به عنوان برنده مناقصات مذکور شد.

این پروژه‌ها در حوزه عملیاتی شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب (6 پروژه)، نفت مناطق مرکزی، (3 پروژه) فلات قاره (یک پروژه) تعریف شده است. مجموع سرمایه‌گذاری مستقیم و غیر مستقیم حدود یک میلیارد دلار را شامل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز