خبرگزاری کار ایران

وزیر جهادکشاورزی:

آلودگی محصولات گلخانه‌ای کذب است/ اختصاص کد رهگیری به گوشت مرغ

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۶۸۵

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برخی ادعا دارند در محصولات گلخانه‌ای آلودگی وجود دارد کذب است، گفت: بر اساس کد رهگیری مردم متوجه می‌شوند که گوشت مرغ محصول کدام مرغداری است و در چه زمانی ذبح شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سی و نهمین سمینار سالانه حفظ نباتات که امروز سه شنبه (2 بهمن‌ماه) برگزار شد اظهار داشت: در دورانی کشاورزی ما معیشتی بود و در جامعه دهقانی مبادله کالا و بحث قرنطینه محدود بود اما امروزه با تولید و اقتصادی محصولات کشاورزی مبادلات در سطح ملی و بین‌المللی در حال انجام است.

وی افزود: انجام بررسی و اصلاحات در زمینه قانونگذاری به کارگیری روش‌ها و ابزارها در زمینه قرنطینه گیاهی، باید متناسب و مطابق با شرایط روز باشد. در دوران گذشته در حوزه مبادلات اندام گیاهی و بذور ضرورتی نداشتیم اما امروز این مبادلات در سطح داخلی و بین المللی از ضروریات است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این نکته که گسترش مبادلات گیاهی باعث بیشتر شدن بیماری‌ها و آفات نباتی نسبت به گذشته شده است خاطرنشان کرد: بعید است در دنیا ضایعه گیاهی وجود داشته باشد و روشی برای مقابله با آن کشف نشده باشد بنابراین در قرنطینه گیاهی باید به روش‌ها و ابزار روز مجهز شویم و نسبت به شناسایی آفات و همچنین روش‌های مقابله با بیماری‌های گیاهی با همکاری و بهره‌گیری از دانش و تجارب دانشمندان و موسسات بین‌‌المللی اقدام کنیم و این کار در تولید بذر در حال انجام است که باید در حوزه مقابله با آفات گیاهی هم انجام شود.

حجتی در رابطه با باقیمانده سموم بر محصولات کشاورزی گفت: در بحث باقیمانده سموم از کد رهگیری محصولات کشاورزی در جامعه حساسیت وجود دارد که باید  اهتمام بیشتری در خصوص اطلاع‌رسانی این موضوع انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اینکه برخی ادعا دارند در محصولات گلخانه‌ای آلودگی وجود دارد کذب است. آنچه من مشاهده کرده‌ام محصولات گلخانه‌ای به خاطر مراقبت‌های بهداشتی و استفاده از روش های بیولوژیک برای مقابله با آفات و به دلیل بسته بودن محیط به سموم کمتری نیاز دارند.

حجتی تاکید کرد: آنچه در افکار عمومی در خصوص باقیمانده سموم مطرح می‌شود در صورتی که صحت داشته باشد باید اصلاح شود و در صورتی که غلط باشد باید با کار فرهنگی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی روشنگری شود.

حجتی با تاکید بر لزوم پیگیری اقتصاد کد رهگیری به محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: این موضوع در زمینه محصولات پرمصرف مانند سبزیجات که متاسفانه به غلط در جامعه تصور می‌شود که با آب‌های غیرمتعارف آبیاری می‌شوند باید به جدیت دنبال و اطلاع‌رسانی شود.

حجتی در خصوص اختصاص کد رهگیری به گوشت مرغ گفت: بر اساس کد رهگیری مردم متوجه می‌شوند که گوشت مرغ محصول کدام مرغداری است و در چه زمانی ذبح شده است بنابراین محصولات باغی و زراعی هم با برنامه‌ریزی دقیق باید کد رهگیری دریافت کنند ساماندهی وضعیت تولید کود و سم در دوره اخیر قابل تقدیر بوده و این اقدامات باید با جدیت ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز