خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره بازی ایران و عمان

حشمت خان نیامد؛ کی‌روش باخت

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۲۷۴

تیم ملی ایران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیای 2019 روز یکشنبه به مصاف تیم ملی عمان خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیای 2019 روز یکشنبه به مصاف تیم ملی عمان خواهد رفت. این شاید یکی از بهترین قرعه‌های موجود برای تیم ملی ایران به حساب بیاید اما واقعیت این است که رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در این دوره نشان داده که تیم‌های کم نام و نشان می‌توانند حریفان خطرناکی باشند ضمن اینکه تیم ایران با وجود برتری آماری نسبت به حریفش در مرحله یک هشتم نهایی بازی‌ها، چند شکست عجیب و تلخ را هم برابر عمان تجربه کرده است. تمام اینها باعث می‌شود تا بازی تیم ملی ایران برابر عمان برخلاف ظاهرش یک بازی آسان تلقی نشود.

اولین برد

اولین دیدار رسمی ایران و عمان در تیرماه سال 1372 و در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 1994 برگزار شد اما دو تیم دوازده سال قبل از آن و در اسفند سال 1360 در جام محمدعلی جناح در پاکستان باهم بازی کرده بودند. ایران این بازی دوستانه را با نتیجه 4 بر صفر و با گل‌های عبدالعلی چنگیز، محمود حقیقیان، ابراهیم کیان طهماسبی و کامل انجینی پیروز شد.

روزی که حشمت خان نیامد

اولین بازی رسمی ایران و عمان در تیرماه سال 72 و در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1994 در ورزشگاه آزادی برگزار شد. تیم ملی ایران در این بازی با مربیگری علی پروین برابر حریفش به تساوی بدون گل دست پیدا کرد. هدایت تیم عمان را در این مسابقات حشمت مهاجرانی مربی سابق تیم ملی ایران به عهده داشت اما اوبه دلیل آنچه احترام به تیم ملی ایران عنوان شد به ایران نیامد با این حال تیم او توانست ایران را متوقف کند.

اولین گل

حمید درخشان اولین گل ایران را در بازی‌های رسمی برابر تیم ملی عمان به ثمررسانده است.  تیم ایران در بازی برگشت دور مقدماتی جام جهانی 94 در مسقط توانست با یک گل به پیروزی برسد.

ایران 6 - عمان 2

تیم‌های ایران و عمان تا قبل از بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیای 2019، در 12 بازی به مصاف هم رفته‌اند که تیم ایران 6 بازی را برده، 4 بازی مساوی شده و دو بار هم عمانی‌ها به برتری رسیده‌اند.

ایران 23 - عمان 15

تیم ایران در 12 بازی‌اش برابر عمان 23 بار دروازه حریف را باز کرده و 15 گل هم از تیم ملی عمان دریافت کرده است.

آخرین برد

آخرین برد تیم ملی ایران برابر عمان در 10 فروردین 1395 و در بازی برگشت دو تیم در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه  رقم خورد. تیم ایران در این بازی با دو گل سردار آزمون حریفش را شکست داد. در بازی رفت دو تیم در مسقط  به تساوی یک - یک رسیدند و گل ایران را در این بازی سیدجلال حسینی به ثمر رساند.

شکست عجیب

تیم ملی ایران دو بار برابر عمان شکست خورده اما هر دو باخت‌ها عجیب بوده‌اند. اولین باخت ایران با مربیگری مرحوم منصور پورحیدری رقم خورد. تیم ایران در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی 1998 با اشتباهات نیما نکیسا دروازه بان و نادرمحمدخانی و دیگر مدافعان بازی را با نتیجه 4 بر دو به حریف باخت. گل‌های ایران را در این بازی علی دایی و وحید هاشمیان به ثمر رساندند. جالب است که همین تیم ملی عمان چند ماه قبل از آن در تهران با نتیجه دو بر صفر به تیم استقلال باخته بود.

روزی که کی‌روش باخت

تیم ملی ایران دومین شکستش را در خرداد سال 1392 و در یک بازی دوستانه در مسقط برابر  عمان تجربه و با نتیجه سه بر یک شکست خورد. بعد از این بازی که محسن مسلمان تنها گل ایران را در آن به ثمر رساند برخی رسانه‌ها با انتشار اخبار انتقادی نسبت به این شکست اعتراض کردند. این چهارمین شکست کی‌روش از زمان حضورش در تیم ملی تا آن زمان بود و البته سنگین‌ترین شکست او نیز به حساب می‌آمد.

دعوا وسط زمین

اما بازی با عمان باز هم اتفاق عجیب در خودش دارد. در جام ملت‌های 2004 و در بازی دوم مرحله گروهی با وجود اینکه ایران به یک برد و سه امتیاز بازی نیاز داشت نه تنها در نیمه اول دو گل خورد که یکی از زشت‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. ناجی بداوی و رحمان رضایی که در آن بازی نمایش خوبی نداشتند بر سر یک توپ با هم جر و بحث و وسط زمین کتک کاری کردند. ایران در نیمه دوم و با گل‌های علی کریمی و محمد نصرتی بازی را مساوی کرد. بداوی و رضایی بعد از این بازی توسط ای اف سی محروم شدند.

بهترین برد

تیم ایران در سال 1380 و در مسابقات جام ال جی توانست با نتیجه 5 بر 2 عمان را شکست داده و بهترین بردش برابر این تیم را رقم بزند. سیروس دین‌محمدی در این بازی هت‌تریک کرد و علی کریمی و مهدی هاشمی دو گل دیگر ایران را زدند.

بهترین گلزنان

علی دایی و سیروس دین‌محمدی با زدن سه گل به تیم عمان بهترین گلزنان ایران هستند اما دین محمدی هر سه گلش را در یک بازی به ثمررسانده در حالی که دایی در سه بازی مختلف برای عمان گلزنی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز