مدیرعامل پایا کلاچ مطرح کرد:
اخذ استاندارد رنو نیسان و صادرات به رومانی
مدیرعامل پایا کلاچ تاکید کرد: مجموعه عظام خودرو از تکنولوژیهای روز دنیا همچون بوش، بله او و ماندو کره جنوبی استفاده میکند و به تازگی نیز توانستیم گرید B شرکت رنو نیسان را اخذ کنیم که با واسطه آن، اکنون با استفاده از سیستم پخش رنو فرانسه محصولات ما در رومانی و فرانسه استفاده میشود.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، به شهرک صنعتی لاکان رشت، علی پوررضا، مدیرعامل شرکت پایا کلاچ با اشاره به مشکلات واحدهای قطعات خودرو گفت: از ابتدای سال شاهد تورم در همه کالاها بودیم. بالا رفتن قیمت ارز مواد اولیه اعم از داخلی و خارجی باعث بالا رفتن قیمت تمام شده همه کالاها شد. این در حالی است که صنعت خودروسازی هیچ افزایش قیمتی نداشت و به تبع آن قطعهسازان نیز همان دریافتی قبل را دارد.
وی ادامه داد: گروه قطعات خودرو عظام که متشکل از ۱۲ کارخانه و اشتغال مستقیم پنج هزار نفر است، تاکنون با وجود همه مشکلات به فعالیت خود ادامه داده اما اگر هر چه زودتر این وضعیت اصلاح نشود شاید در آینده مجبور به تعدیل نیرو بشویم.
مدیرعامل پایا کلاچ اضافه کرد: تحریمها باعث شده در واردات مواد اولیه مشکل داشته باشیم. مطابق بخشنامه بانک مرکزی در ازای صادرات به هر کشوری میتوان از همان کشور واردات انجام داد اما مشکل این است که صادرات ما به روسیه است اما مواد اولیهای که میخواهیم در چین تولید میشود و لذا نمیتوانیم از ارز صادراتی خود استفاده کنیم.
پوررضا با اشاره به تکنولوژیهایی که این شرکت استفاده میکند، اظهار داشت: مجموعه عظام خودرو از تکنولوژیهای روز دنیا همچون بوش، بله او و ماندو کره جنوبی استفاده میکند و به تازگی نیز توانستیم گرید B شرکت رنو نیسان را اخذ کنیم که با واسطه آن، اکنون با استفاده از سیستم پخش رنو فرانسه محصولات ما در رومانی و فرانسه استفاده میشود.
وی افزود: این شرکت با هماهنگی خودروسازها در زمینه تولید کلاچ گیربکس اتوماتیک طرحهای تحقیقاتی آغاز اما به واسطه تحریمها سرعت ما کمتر شده است. ضمن آنکه مطابق توافقی که با خودرسازها داشتیم قرار شده در یک تاریخ مشخص مابهالتفاوت قیمت روز خودرو را بر روی قطعات اعمال کنند که امیدواریم این طرح تا آخر سال جاری اجرایی شود.
پوررضا در پاسخ به سوال میزان تولید این شرکت در سال جاری تصریح کرد: ما مستقیم وابسته به خودروسازی هستیم و اگر شرکت ما نتواند محصولی به خودروسازها بدهد آنها تعطیل میشوند. از طرف دیگر مشکلات دیگر خودروسازها سبب شده که تولید شرکتی مانند ایرانخودرو از دو هزار و ۶۰۰ دستگاه در روز کمتر از هزار دستگاه برسد که این امر تاثیر مستقیمی بر فعالیت ما دارد.
وی یادآور شد: ما خودروسازها طرحهای مشترکی داریم از جمله درخودرو دانگ فنگ ST که ایران خودرو آن را تولید میکند از ما خواست که سیستم تعلیق آن را به طور کل تعویض کنیم. بر همین اساس ما یک سیستم جدید بر روی آن نصب کردیم که تاثیر بسزایی بر تعلیق و نیروی گریز از مرکز این خودرو گذاشت.