خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن تحقیق و توسعه خبرداد:

احتمال جدایی دوباره وزارت صنعت معدن از تجارت

کد خبر : ۷۱۶۴۵

ادغام و پارگی چند باره وزارت صنایع ومعادن و بازرگانی دیده شده به طوری که سی سال گذشته 7 بار وزیر صنعت تغییر کرده است

دبیر انجمن تحقیق و توسعه گفت:هم اکنون زمزمه هایی در خصوص وزارت صنعت معدن از تجارت به گوش می رسد که این تفکیک و پیوستن چند باره چیزی جز بحران به همراه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید طاهباد توکلی در همایش پایدار در صنعت خودرو اظهار داشت: ادغام و پارگی چند باره وزارت صنایع ومعادن و بازرگانی دیده شده به طوری که سی سال گذشته 7 بار وزیر صنعت تغییر کرده است.

توکلی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه صنعتی در کشورهای مانند کره جنوبی افزود: امروز باشد شاهد ورود سوم سمند به بازار باشیم اما متاسفانه این امر انجام نشده و تحقیق و توسعه در صنعت خودرو رو به نابودی است.

دبیر انجمن تحقیق و توسعه با اشاره به سیاسی بودن بیش از اندازه صنعت خودرو خاطرنشان کرد: با این اتفاقات ما به دنبال صنعتی شدن کشور نیستیم وی گفت: این در حالی است که قدرت در دست صاحبان فناوری است و ما نیاز به توسعه و فناوری داریم.

وی خاطرنشان کرد: باید برای تحقیق وتوسعه انگیزه سازی کرد و هزینه های پرداخت شده از سوی کشورها را به عنوان مالیات آنها تلقی کرد.

وی گفت: هم اکنون زمزمه هایی در خصوص وزارت صنعت معدن از تجارت به گوش می رسد که این تففیک و پیوستن چند باره چیز ی جز بحران به همراه ندارد.

توکلی گفت: 48 درصد از gdp در بخش صنایع و معادن و تجارت کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز