خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در دیدار اعضای ستاد دیه:

مهم‌ترین هدف زندان بازدارندگی است

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۸۷

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اعضای ستاد دیه دیدار کرد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با قدردانی از زحمات ستاد دیه گفت: از زحماتی كه ستاد دیه در طول این سال‌ها كشیده‌اند و كمك مهمی كه به دستگاه قضایی كرده‌اند، تشكر می‌كنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره‌كل روابط‌عمومی و تشریفات قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه در دیدار اعضای ستاد دیه افزود: از مجموعه كارها و تلاش‌هایی كه در ستاد دیه انجام می‌گیرد مطلع هستم و قطعا دعای خیر بسیاری از مردمی كه از سوی این ستاد به آنها كمك شده است، پشت‌سر مسئولان و اعضای این ستاد هست.

رئیس دستگاه قضا تاكید كرد:‌ ضرورت دارد كه مساله زندان و زندانی و خانواده زندانیان را جدی بگیریم چرا كه مساله‌ای اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی برای كشور است.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: مهم‌ترین هدف زندان بازدارندگی است و باید بررسی شود كه میزان بازدارندگی زندان‌ها چقدر بوده است.

رئیس قوه قضاییه با تاكید بر این‌كه در خصوص بهبود وضعیت زندان‌ها و افزایش جنبه بازدارندگی آن باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد، افزود:با وجود اینکه در طول سالهای متمادی و خصوصا در این چند سال اخیر کارهای بسیار خوبی در بهبود وضعیت زندانیان صورت گرفته ولی باید محاسبه كنیم و ببینیم كه در روشی كه در زندان‌ها پیاده می‌شود، چه مقدار به موضوع بازدارندگی و پیشگیری از تكرار جرم دست یافته‌ایم.

آیت‌الله آملی لاریجانی توجه به خانواده زندانیان را نیز بسیار ضروری دانست و گفت: باید در كنار توجه به امور زندانیان، به خانواده آنان نیز توجه و از بروز مشكلات بیشتر برای خانواده‌ها پیشگیری شود كه البته رسیدگی به این موضوعات نیازمند بودجه مناسب است.

رئیس قوه قضاییه اصلاح مجرمان را هدف اصلی مجازات‌ها دانست و ابراز امیدواری كرد: امیدواریم از طریق نهادهای مختلف قوه قضاییه همچون سازمان زندانها،معاونت پیشگیری از جرم،معاونت فرهنگی و نیز نهادهای مردمی همچون ستاد دیه شرایط مناسبی برای كمك به اصلاح مجرمان و پیشگیری از وقوع جرم به وجود آید.

آیت‌الله لاریجانی در ابتدای این دیدار با تبریك حلول ماه رجب و میلاد مسعود حضرت امام محمد باقر (ع) ابراز امیدواری کردمومنان بتوانند از مواهب خاص الهی در این ماه شریف بهره مند شوند.

این گزارش حاكی است پیش از اظهارات رئیس قوه قضاییه، رئیس ستاد دیه گزارشی از وضعیت این ستاد و برنامه‌های آتی آن ارائه داد.

رئیس ستاد دیه از آزادی بیش از 36 هزار نفر از محكومان مالی و جرایم غیرعمدی در طول 30 سال گذشته از سوی این ستاد با كمك مردم خبر داد و گفت:‌ با توجه به كمك‌های مردمی و نیز كمك‌های دولت تا دو ماه آینده امكان آزادی بیش از 10 هزار نفر از زندانیان مالی فراهم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز