خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

بوروکراسی داخلی بیشتر از تحریم مشکل ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۷۴۱

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: عمدتا بوروکراسی‌های داخلی از تحریم‌ها بیشتر مشکل ایجاد کرد که اگر حل نشود خسارات بسیاری به کشور وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در چهل و ششمین نشست هیئت نمایندگان تهران که امروز سه شنبه 25 دیماه در ساختمان اتاق تهران برگزار شد اظهار کرد: امیدواریم نشان امین الضرب به یک نوبل تجاری و اقتصادی تبدیل شود از سال آینده اقتصاد هنر را هم وارد این مجموعه خواهیم کرد تا از تمام رشته‌ها قدردانی شود.

وی افزود: در هیئت رئیسه مطرح شد موانع پیش روی کسب و کار را بررسی کنیم تا بتوانیم این موانع را حل کنیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و یک میلیون بیننده در فضای مجازی داشت.

خوانساری دلیل پرداخت به این موضوع را طرح شکایات اعضای اتاق بازرگانی دانست و گفت: ما از طرفی بحث تحریم را داریم اما عمدتا بوروکراسی‌های داخلی از تحریم‌ها بیشتر مشکل ایجاد کرد که اگر حل نشود خسارات بسیاری به کشور وارد می‌شود. این مشکلات غیرقابل حل نیستند و می‌توانند مشکل تحریم را هم ایجاد کنند.

وی افزود: ثبت سفارشات و گردش آن مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده و از موانع اصلی است پیشنهاد ما این بود که طرح شش ماهه شود و سه ماه قابل تمدید باشد، مواد اولیه که در ماشین آلات استفاده می‌شود در گمرک مانده و هنوز تصمیمی برای ترخیص گرفته نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در رابطه با واردات از محل بدون ارز خاطرنشان کرد: واردات از محل بدون ارز هم از مشکلات ما است برخی کارخانجات به مشکل برخوردند و باید بتوانند با سرعت بیشتری مواد اولیه خود را تهیه کنند اما درگیر بوروکراسی‌ها شدند مشکلات دیگر ما استاندارد و محیط زیست است. شرایط فعلی شرایط بحرانی است و باید کمی صبورتر باشیم.

وی با اشاره به مساله ورود موقت کالا، گفت: ورود موقت کالا هم باید آزاد شود تا واحدهای تولیدی بتوانند سریعتر به مواد اولیه خود دسترسی پیدا کنند. قرار بود 3200 قلم کالا به مناطق آزاد بیاید که این مساله کارها را تسهیل می‌کرد و باید بر روی آن بحث بیشتری شود.

خوانساری اذعان داشت: باید بپذیریم مشکل و بحران زیاد است و باید گره‌گشایی کنیم بسیاری از صنایع و تولیدکنندگان ما دچار مشکل هستند و روز به روز تعدیل نیرو می‌کنند ما از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت خواهش می‌کنیم این مشکلات را به دستگاه‌های ذیربط اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران زمان انتخابات اتاق را 11 اسفند اعلام کرد و گفت: ما امیدواریم مشارکت قوی در این انتخابات اتفاق بیفتد.

خوانساری درپایان اذعان داشت: خریداران خارجی سامانه نیما را نمی‌شناسند و ارز را به نیما واریز نمی‌کنند همین امر باعث شده که صادرات دچار مشکل شود. هیچ امکانی برای ورود پول به نیما وجود ندارد و صادرات بسیاری از بخش‌ها تعطیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز