خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران:

نقشه راه صنعت طیور استان مازندران به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۳۵۳

حسن خیریانپور افزود: طبق آمارهای موجود میزان سرمایه گذاری ، اشتغال و تولیدات صنعت طیور استان بالغ بر 35000 میلیارد ریال و اشتغال حدود 23000 نفر را به خود اختصاص داده و مقام اول را در بین 31 استان کشور دارا می باشد. ‎

به گزارش خبرنگار ایلنا،چهارمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان مازندران به ریاست حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران و با حضور اعضای این کارگروه در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

حسن خیریانپور در این کارگروه تصریح کرد: با ابلاغ راهبرد تدبیر اقتصادی توسط استاندار محترم مازندران جناب آقای حسین زادگان سعی و تلاش داریم برای محصولات مهم و استراتژیک استان سند و نقشه راه تهیه نمائیم. یکی از محصولات مهم استان طیور می باشد که چه درخصوص تولیدات مرغ گوشتی، مرغ مادر ، جوجه یکروزه ، تخم مرغ ، مرغ اجداد و لاین ، کشتارگاههای مرغ ، زنجیره تولید، فرآوری و مشتقات مرغ و صنعت طیور می طلبید نقشه راه صنعت طیور استان مدوّن و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسانده شود که این سند توسط جهاد کشاورزی با همکاری تشکلهای مرتبط با صنعت طیور تهیه و امروز در کارگروه اقتصادی تصویب تا جهت تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: مازندران با قدمت 60 ساله بعنوان قطب صنعت طیور کشور محسوب می گردد و حدود 30 درصد تولید جوجه یک روزه و 11 درصد گوشت مرغ مورد نیاز کشور و با وجود مرکز پشتیبانی لاین بابل کنار، مازندران تنها استانی است که زنجیره کامل طیور را در کشور دارا می باشد.

وی افزود: در حال حاضر ماهانه بطور عملی حدود 11 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداریهای گوشتی استان انجام و روزانه 355 هزار قطعه مرغ زنده در مازندران تولید که از این میزان حدود 500 تن در کشتارگاههای طیور استان کشتار و مابقی بصورت زنده به خارج از استان بخصوص تهران ارسال می گردد.

حسن خیریانپور افزود: طبق آمارهای موجود میزان سرمایه گذاری ، اشتغال و تولیدات صنعت طیور استان بالغ بر 35000 میلیارد ریال و اشتغال حدود 23000 نفر را به خود اختصاص داده و مقام اول را در بین 31 استان کشور دارا می باشد.

در این جلسه همچنین درخصوص رفع مشکل صدور سند برای واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان نیز با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شورای هماهنگی بانکهای مازندران و شرکت شهرکهای صنعتی اتخاد تصمیم شد بعلاوه برای حضور مؤثر و پر محتوای حوزه اقتصادی استان مازندران در نمایشگاه کشوری دستاوردهای انقلاب اسلامی و کارنامه چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در محل باغ موزه دفاع مقدس استان تهران نیز هماهنگی لازم صورت پذیرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز