خبرگزاری کار ایران

سرلشکر فیروزآبادی:

رییس جمهور باید با عقل جمعی تصمیم بگیرد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۳۲

نباید به کاندیدایی رای دارد که به آمریکا و انگلیس گرایش داشته و یا این گرایش را قبلا نشان داده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ویژگی‌های رییس‌جمهور آینده گفت: نباید به کاندیدایی رای دارد که به آمریکا و انگلیس گرایش داشته و یا این گرایش را قبلا نشان داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی طی سخنانی در جمع فرماندهان عالیرتبه نظامی در خصوص حضور پرشور ملت ایران در انتخابات اظهار داشت: برای انتخاب اصلاح، ما باید سراغ ملاک‌ها و شاخص‌های رهبری برویم. ملاک‌هایی که انگشت‌ اشاره رهبری به سمت آنها است. نکته اول حضور حداکثری و حماسی مردم در انتخابات باید باشد که معرف عظمت ایران است.

وی ادامه داد: اینکه من رای سفید می‌دهم یا رای نمی‌دهم، من امید ندارم و بهانه‌گیری قابل قبول نیست، این یک تکلیف شرعی است و همه باید در انتخابات شرکت کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح، نکته دوم را توجه به بصیرت دانست و افزود: اگر بصیرت نبود، انسان ولو با نیت خوب، گاهی در راه بد قدم می‌گذارد؛ یعنی چشم‌ها را باز کنید و این شاخص‌ را بشناسید. شما ممکن است با نیت خوب دنبال اصلح بروید اما آن اصلح واقعا اصلح نباشد بلکه ناسالم و فاسد باشد.

فیروزآبادی تصریح کرد: مطلب سوم، مردم‌سالاری دینی است؛ یعنی اعتقاد به انتخابات و تمکین به رای ملت. افتخار ما در جهان این است که مردم سالاری دینی داریم و حضور در انتخابات تایید مردم‌سالاری دینی است.

وی خاطرنشان کرد: تمکین به رای، تایید مردم‌سالاری است و این مردم‌سالاری را ما از امام علی(ع) داریم و مربوط به امروز نیست. حضرت فرمودند: اگر نبود اینکه بر علما واجب است که به امور مردم رسیدگی کنند، من قبول نمی‌کردم حکومت بر شما را.

عضو شورای عالی امنیت ملی در خصوص ویژگی های رییس جمهور آینده نیز اظهار داشت: نکته بسیار مهمی که وجود دارد و در یکی دو دوره اخیر کمتر به آن توجه و عمل شده است و یکی از نگرانی‌های رهبری همین بوده که رئیس‌جمهور باید فردی باشد که با عقل جمعی و تدبیر، تصمیم بگیرد؛ یعنی رئیس‌جمهور هیئت دولت دارد، باید با هیئت دولت مشورت کند و با تدبیر، بهترین تصمیم را بگیرد، نه اینکه به تنهایی حکم کند؛ این خلاف شرع است.

فیروزآبادی ادامه داد: رئیس‌جمهور کسی است که برادرانه با اعضای دولت مشورت می‌کند و به روش علمی، محصول خرد جمعی را به عنوان مصوبه اعلام می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آبروی امام، انقلاب اسلامی و شهدا، از ایستادگی در برابر نظام سلطه است، تصریح کرد: کسی نباید کاندیدای ریاست‌جمهوری را انتخاب کند که او گرایش داشته باشد به آمریکا و انگلیس یا قبلا نشان داده باشد که گرایش دارد.

وی افزود: وظیفه دولت عدالت‌محور، توجه به مردم محروم است. رئیس دولت بای صدق و شرف واقعی داشته باشد، اعتقاد به هویت و عزت ملی و ایرانی داشته باشد و مانع از نفوذ گرایش‌های سکولاریستی و ضد دین به داخل کشور شود.

فیروزآبادی در پایان با اشاره به لزوم ساده‌زیستی رئیس‌جمهوری بیان داشت: رئیس‌جمهور ملت ایران باید ساده‌زیست و مردمی بوده و برای کم کردن فاصله طبقاتی در جامعه هدف‌گذاری کند و مطلب آخر اینکه رئیس‌جمهور باید با رعایت قوانین، تعامل‌کننده با سایر قوا، توجه به فرهنگ و معتقد به گفتمان پیشرفت و عدالت باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز