خبرگزاری کار ایران

بطحایی:

مجبوریم تعدادی از واحدها را تلفیق کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۹۱۵

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کوچک‌سازی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلفیق واحدها و اصلاح ماموریت‌های آموزش و پرورش قطعا با چالش مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم معارفه "قائم مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش ‌و پرورش" و " معاون حقوقی و امور مجلس" و مشاوران وزیر آموزش پرورش با حضور سید محمد بطحایی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

سید محمد بطحایی در این مراسم عنوان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و در این چهل سال با فراز و نشیب زیادی مواجه بوده‌ایم بر ما واجب است که فراز و نشیب‌ها را با شاخص‌های کارشناسی و کمی به خوبی نمایان کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاستی که دولت نه تنها برای آموزش و پرورش بلکه برای همه دستگاه‌ها به درستی پیش گرفته بحث کوچک‌سازی و اصلاح ساختارهای اداری است. آموزش و پرورش یکی از دستگاهای هایی است که نظام تصمیم گیری آن متمرکز بوده است. در بسیاری از کشورها موضوع سیاست گذاری به شکل متمرکز است‌. بخشی از این تمرکز در حوزه کوچک سازی به اشکالاتی بر می‌گردد که به اصلاح ساختارها مربوط است. ما تلفیق تصحیح ماموریت این اصلاح ساختار را انجام داده‌ایم. اگر چارت جدید آموزش و پرورش به تایید رسید و ابلاغ شد این مساله صرفا تلفیق نیست، بلکه اصلاح ماموریت‌ها باید در ورای این اصلاحات دیده شود.

بطحایی تصریح کرد: در ساختار جدید آموزش و پرورش که صورت گرفته به تبع آن ساختار استانی را به زودی ابلاغ خواهیم کرد، اما ما مجبور شدیم تعدادی از واحدها را تلفیق و ماموریت ها را اصلاح کنیم. این نوع تصمیمات سریعا اتفاق نمی‌افتد و قطعا چالش‌هایی بروز خواهد کرد‌. در هر اصلاح ساختاری چالش وجود دارد و اگر ما بخواهیم به سمتی برویم که از منابع یک سازمان چالاک بهره‌مند شویم چاره‌ای نداریم جز اینکه با دقت و عنایت کارشنایی به موضوعات بنگریم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: همه سازمان ها و وزارت‌خانه‌ها مجبورند پنج معاونت داشته باشند وحداکثر باکس‌‌ مدیریتی یا سازمانی باید ۳۰ باکس باشد. ما تمام تلاشمان را کردیم تا نوع سیاست گذاری ما در بخش های مختلف دچار آسیب نشود و سعی کردیم ۶ معاونت  و ۳۰ باکس مدیریتی مان را حفظ کنیم.

سید محمد بطحایی تاکید کرد: مدیرانی که در دو حوزه وزارتی  روابط عمومی و معاونت حقوقی کار می‌کنند شاید قابل مقایسه با دیگر دفاتر حوزه ستادی نباشد. حوزه وزارتی مثل پل ارتباطی بین بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش را برعهده دارد و اگر این پل نتواند فشار را تحمل کند و بشکند به همه ساختار وزارت آموزش و پرورش آسیب وارد خواهد شد.

 امیرعلی نعمت‌اللهی، مدیر مسئول دفتر و رئیس دفتر وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره فعالیت روابط عمومی و معاونت حقوقی آموزش و پرورش دوره مودت و دوستی بود و بر اساس تصمیمی که گرفته شد معاونت حقوقی و روابط عمومی ادغام شدند.

وی ادامه داد: از وزیر خواسته بودم حداقل در پستی غیرموظف خدمت کنم، اما مصلحت بر این شد به خدمت ادامه دهم. امیدوارم بتوانیم با کمک همکاران خوب و صدیق خدمات خوب گذشته را استمرار ببخشیم.

نعمت اللهی با تاکید بر اجرای سند تحول گفت: ناگفته نماند اجرای سند تحول یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که امیدواریم به آن عمل شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مطالعات اجتماعی در این نشست عنوان کرد: امروز بنا به تشخیص وزیر محترم بناست در سنگر دیگری انجام وظیفه کنیم و این افتخاری است که نصیب ما شده است. در یک سال و نیم گذشته تمام تلاش روابط عمومی آموزش و پرورش این بود که از حاشیه‌ها عبور کند و روی هدف اصلی خود که اطلاع رسانی صحیح،شایسته به موقع و به هنگام و در چارچوب منافع نظام تربیت و تعلیم بوده است عمل کند.

او بیان کرد: اگر طی این مدت کاستی بوده من عذرخواهی می‌کنم و در یک سال و نیم اخیر از همه رسانه‌ها و خبرنگاران که اطلاع رسانی کرده‌اند قدردانی می‌کنم که یک سال و نیم پر فراز و نشیت سپری شد.

نظری افزود: امید است چراغ روابط عمومی کم فروغ نشود بلکه با قوت بیشتری ادامه کار بدهد و سیستمش دچار ضعف نشود. امیدوارم مهربانی با همکاران روابط عمومی در کشو و در مرکز ادامه داشته باشد و انشالله هیچ دغدغه و نگرانی از بابت این تلفیق در دل کسی نباشد.  همچنین تغییرات مورد نظر وزیر آموزش و پرورش محقق نمی‌شد مگر با پررنگ شدن نقش معلم و دانش آموز. چشم انداز ما ایجاد فضایی آزاد و امن بود و همچینن دفاع از حقوق ذی نفعان است.

وی ادامه داد: ایده‌های مختلفی داشتیم و همه آنها نیاز به پشتوانه مالی داشت. همچنین پشتیبانی تمام قد حراست برای حوزه روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است.

حجت اسلام علی عسگری معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش در ادامه این برنامه اظهار داشت: همه این شرایط برای ما فرصت است، یعنی فرصتی برای عمل به فرمایشات امام خمینی و مقام معظم رهبری برای ما پیش آمده است که باید فرصت را مغتنم شماریم.

 معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش گفت: من در دو حوزه شورای ارتباطات دولت با روحانیت و هم در مجلس انجام وظیفه می‌کردم همچنین مشاور و رابط آقای روحانی بودم. راهبردهایی که من برای این دو کار نوشتم این بود که برای دبیران کمیسیون‌ها و حتی آبدارچی‌ها و رانندگان هم برنامه نوشته بودم.

او افزود: برداشتم این است در این حوزه آموزش و پرورش که زیر بنایی ترین ساختار است نیازمند سند تحول است که مقام رهبری به آن تاکید فراوان دارد. نهادهای حاکمیتی زیر نظر مقام معظم رهبری و حتی حوزه می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشند.وظایف طراحی شده ما بررسی آسیب‌های اجتماعی، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی ویژه برای مجلس و نمایندگان، پی جویی موارد حقوقی و... است.

عسگری بیان کرد: وقت گذاری من بیش از آن چیزی است که تصور می‌کنیدهمچنین باید در مجلس شورای اسلامی یک پارچه نگر باشیم. ما پی جویی خواهیم کرد و شکی نیست که مطالبه گرخواهیم بود و تبعیض را از سر راه معلمان بر می‌داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز