خبرگزاری کار ایران

میرزایی عنوان کرد:

اعتبارات سد تاج امیر ۳۷۸ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۹۹۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: با تلاش و پیگیری‌های نماینده سلسله و دلفان در مجلس، اعتبارات سد تاج امیر ۳۷۸ درصد افزایش یافت.

رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا لرستان در حاشیه سفر به شهرستان دلفان درباره مباحث حوزه آب شهرستان‌ اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های رستمیان، رئیس مجمع نمایندگان لرستان و نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس اعتبارات سال‌جاری سد تاج امیر از رقم ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات توازن به ۱۴ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان افزایش یافت.

میرزایی گفت: در جلسه مشترکی که برای پیگیری سدهای تنگ معشوره و تاج امیر با حضور خادمی، استاندار لرستان و رستمیان، نماینده سلسله و دلفان و ملکشاهی، نماینده کوهدشت و رومشکان در دفتر سعید محمد، فرمانده جدید قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تهران برگزار شد، مقرر شد برای تقویت مالی پیمانکار بخشی از مطالبات قرارگاه خاتم الانبیاء، از سایر پروژه‌هایی که از آب منطقه‌ای طلب دارند، پرداخت شود تا ان‌شاالله با مساعد شدن شرایط آب و هوایی و فراهم شدن شرایط رس ریزی، پروژه فعال شود.

وی افزود: سد تاج امیر در حال حاضر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تزریق اعتبارات فوق الذکر، امیدواریم تا پایان سال ۹۸ سد به مرحله آبگیری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ شهرستان نورآباد، ایستگاه پمپاژ اسماعیل‌آباد است، که سال‌های گذشته به لحاظ محدودیت‌های اعتباری تعطیل بوده و این پروژه نیز با پیگیری‌های نماینده سلسله و دلفان و عنایت ویژه استاندار، جزء پروژه های کلیدی و اولویت‌دار استان قرار گرفت و خوشبختانه تامین اعتبار و فعال شد.

میرزایی بیان داشت: در حال حاضر ایستگاه و شبکه آبیاری و زه‌کشی آن به اتمام رسیده و با انتخاب پیمانکار جدید خطوط انتقال برق آن در دست اجراست و ان‌شاالله تا پایان اسفندماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و کشاورزان عزیز منطقه در فصل آبیاری می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: مطالعات فاز اول و ژئوتکنیک سد ده پهلوان نورآباد نیز به اتمام رسیده و قرار است مشاور هفته آینده مطالعات را ارائه نماید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در پایان تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام و پیگیری‌های به موقع نماینده سلسله و دلفان در مجلس، این سد در پیوست بودجه ۹۷ قرار گرفته که امیدواریم با انجام مطالعات فاز دوم آن، این سد نیز عملیاتی شود.

میرزائی درباره نقل‌و‌قول‌هایی که این روزها از زبان ایشان به‌عنوان خدمتگذار مردم لرستان در شرکت آب منطقه‌ای لرستان درباره عدم همراهی نماینده در پیگیری اعتبارات مطرح شده بود، اظهار داشت: بنده این مطالب را قویا تکذیب می‌کنم و علیه هیچ نماینده‌ای صحبت نکرده‌ام و در اولین روزی که برای پیگیری اعتبارات پیشنهادی سال ۱۳۹۸ حوزه آب وارد تهران شدم، در مجلس شورای اسلامی، ناهار مهمان آقای رستمیان نماینده محترم سلسله و دلفان بودم و ایشان در پیگیری مسایل و مشکلات حوزه آب  همیشه جلوتر از آب منطقه‌ای است که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/
الهام قاسمی نیایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز