خبرگزاری کار ایران

نا آگاهی سرپرست استقلال به تاریخ باشگاه؛

شفر بهترین سرمربی تاریخ استقلال است؟

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۹۱۹

سرپرست استقلال در صحبت‌هایی عجیب، شفر را بهترین مربی تاریخ باشگاه معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امیرحسین فتحی، سرپرست استقلال روز گذشته در صحبت‌های خود از وینفرد شفر به عنوان بهترین مربی تاریخ این باشگاه یاد کرد. ادعایی عجیب که می‌توان آن را در کنار تلاش استقلال برای کسب ستاره چهارم که از سوی رضا افتخاری مطرح شده بود قرار داد.

باشگاه استقلال با بیش از 73 سال قدمت و کسب 2 قهرمانی در رقابت‌های آسیایی و بیش از 34 مقام در فوتبال ایران از قدیمی‌ترین و پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال کشور است و در طول دوران تاریخ خود مربیان بزرگی داشته که با این تیم افتخارات بزرگی کسب کرده است.

مرحوم رایکوف در دوران حضورش در استقلال نتایج خوبی با این تیم کسب کرد و به قهرمانی در رقابت‌های داخلی و آسیایی دست یافت. پس از آن مرحوم پورحیدری بود که سال‌ها حضور روی نیمکت استقلال را در چند مقطع تجربه کرد و قهرمانی‌های مختلف در لیگ داخلی و همچنین قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا از دست آوردهای وی بوده است.

حتی در دوران 18 ساله لیگ برتر هم استقلال با امیر قلعه‌نویی به 3 قهرمانی لیگ و 2 قهرمانی جام حذفی و چند نایب قهرمانی دست یافته است که این نتایج فاصله زیادی با عملکرد شفر در استقلال داشته است.

حاصل کار شفر در استقلال تا اینجای کار تنها یک قهرمانی در جام حذفی بوده است و فصل گذشته هم رتبه‌ای بالاتر از سومی جدول بدست نیاورد. رتبه‌ای که با سقوط یک پله‌ای نسبت به فصل گذشته و هدایت منصوریان بود.

استقلال با شفر در فصل جاری علاوه بر حذف از لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی، در لیگ برتر در نیم فصل نخست رتبه‌ای بهتر از پنجمی جدول کسب نکرده است و پایین‌تر از تیم‌هایی مثل پدیده با بضاعت به مراتب پایین تر و پرسپولیس با مشکلات ریز و درشت و یک سال کامل محرومیت از خرید بازیکن بوده است.

شفر علاوه بر نتایج، در خریدهای خود هم مرتکب اشتباه شد و جذب نفراتی مثل الحاجی گرو و نیومایر هزینه زیادی روی دست باشگاه گذاشت و عمر آنها در این تیم به 6 ماه هم نرسید و جدا شدند.

بدون شک شفر از مربیان خوب و کارنامه دار فوتبال دنیاست که به لیگ ایران آمده است ولی با یک بررسی ساده می‌توان متوجه شد که وی حتی در بین 5 مربی برتر تاریخ استقلال هم جایی ندارد و اگر دنبال ماندگاری در تاریخ این باشگاه است باید تلاش زیادی داشته باشد و نتایجی به مراتب بهتر از این کسب کند و صحبت‌های عجیب امیرحسین فتحی هم نوعی توهین به تاریخ باشگاه استقلال و سرمربیان پرافتخار تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز