خبرگزاری کار ایران

نانسی پلوسی:

ترامپ با تعطیلی دولت از مردم گروکشی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۳۸۹

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس‌جمهوری این کشور را با تعطیلی دولت فدرال به گروکشی از مردم متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دقایقی پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور خطاب به مردم وضعیت مرزهای مکزیک را بحران انسانی و امنیتی توصیف کرد، گفت: «ترامپ باید به گروکشی از مردم پایان دهد و با بازگشائی دولت مانع تشدید بحران شود».

وی با سخنرانی در کنار «چاک شومر» رئیس اقلیت دموکرات سنای آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهوری به دنبال استفاده از تعطیلی دولت برای بحران‌سازی و اعمال فشار بر کنگره و حذف توجه‌ها از نابسامانی دولتش استفاده می‌کند». 

این اظهارات پلوسی در واکنش به درخواست ترامپ از کنگره برای اختصاص بودجه پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیوار مطرح شد.

ترامپ گفت «بنا به درخواست دموکرات‌ها به جای دیوار سیمانی، دیوار آهنین احداث خواهد شد». وی تاکید کرد که مرزهای جنوبی کشور با بحران فزاینده انسانی و امنیتی روبه‌رو است. 

پلوسی نیز گفت: «حقیقت این است که زنان و کودکان در مرزها خطر امنیتی به شمار نمی‌روند بلکه یک چالش انسانی هستند که با سیاست‌های سخت و ظالمانه تشدید شده است».

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به مخالفان دموکرات خود، آنها را مسئول تعطیلی دولت خواند و این گروه را به مخالفت با حمایت مالی از تأمین امنیت مرزهای کشور متهم کرد».

شومر نیز در پاسخ به ترامپ گفت: «اشباه نکن! دموکرات‌ها و رئیس همگی خواهان تقویت امینت در مرزها هستند اما همزمان اختلاف‌نظر عمیقی با رئیس جمهور در روش کار داریم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز