خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی زنجان خبرداد:

تولید بالغ بر 21 تن انواع فرآورده‌های زنبور عسل در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۲۵۹

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از تولید بالغ بر 21 تن انواع فرآورده‌های زنبور عسل در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید محمدعلی صادقی، با اشاره به رشد بیش از 15 درصدی تولید عسل استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، از تولید بیش از یک هزار و 77 تن عسل طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و عنوان کرد: همه ساله علاوه بر عسل، سایر فرآورده‌های فرعی همچون بره موم، موم، گرده گل و ژل رویال توسط زنبورداران استان تولید می‌شود.

وی همچنین از تولید 16 هزار و 343 کیلوگرم موم طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال همچنین یک هزار و 128 کیلوگرم بره موم، 3 هزار و 666 کیلوگرم گرده گل و 97 کیلوگرم ژل رویال در استان تولید شده است.

صادقی بیان داشت: حمایت از تشکیل و تقویت تشکل های زنبورداری بویژه زنجیره های تولید عسل یکی از اولویت‌های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان محسوب می شود و تلاش بر این است در شهرستان‌های مختلف استان این زنجیره ها تشکیل شود به طوری که در این راستا تاکنون مجوز فعالیت برای 6 پشتیبان در شهرستان‌های زنجان، سلطانیه، ایجرود، خدابنده و ماهنشان صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه زنبورداران استان از تخصص و تجربه کافی در زمینه پرورش زنبور عسل برخوردار هستند، افزود: 142 نفر از زنبورداران استان دارای تحصیلات فوق دیپلم و بالاتر هستند و مابقی زنبورداران نیز علاوه بر داشتن تجربه عملی، در مراکز ترویجی جهاد کشاورزی و فنی حرفه‌ای آموزش‌های لازم را کسب می کنند.

وی خاطرنشان کرد: عمده نژادهای زنبور عسلی که در استان زنجان پرورش داده می‌شود نژاد  مدا «Meda » و نژادهای بومی است و طی سال‌های اخیر نژادهای اصلاح شده از جمله کارنیولا و کارنیکا نیز توسط زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز