خبرگزاری کار ایران

مجری طرح توسعه فاز ١٣ پارس‌جنوبی خبرداد:

دو سکوی فاز ١٣ پارس‌جنوبی همزمان آماده تولید شدند

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۹۷۹

دو سکوی فاز ١٣ پارس‌جنوبی در کمتر از ۴ روز کاری، پس از شروع عملیات راه‌اندازی، آماده تولید شدند.

به گزارش ایلنا، پیام معتمد آمادگی همزمان دو سکوی گازی برای تولید را رکوردی بی‌سابقه در صنعت فراساحل خواند و گفت: پس از پایان ساخت و نصب، با راه‌اندازی همه سامانه‌های ایمنی F&G و کنترلی و باز کردن اولین چاه‌های آماده تولید، مشعل دو سکوی اصلی B. و اقماری D، در آب‌های خلیج فارس روشن شدند.

معتمد افزود: روشن شدن همزمان مشعل‌ها در سومین روز کاری سکوی ۱۳D و چهارمین روز کاری سکوی ١٣B، اتفاق افتاده است.
 
وی ادامه داد: این دو سکوی گازی فاز ١٣، پیش از این و به طور همزمان برای نصب در بخش فراساحل این طرح از شرکت صنعتی دریایی ایران در بوشهر بارگیری و پس از ارسال به دریا، در بازه‌های مناسب هوایی در موقعیت‌های خود نصب شده بود.
 
مجری طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی بیان کرد: به زودی با آماده شدن خط لوله دریا، ارسال گاز به پالایشگاه خشکی آغاز می‌شود.
 
معتمد افزود: با راه‌اندازی کامل این دو سکوی دریایی، تولید ٢٨ میلیون متر مکعب گاز ترش (معادل تولید یک فاز استاندارد) و نیمی از ظرفیت کامل این فاز محقق می‌شود.
 
وی از تلاش متخصصان ایرانی در راه‌اندازی همزمان دو سکوی بزرگ گازی این طرح قدردانی کرد و راه‌اندازی این دو سکو پیش از موعد تعیین شده را نشان دهنده عزم جدی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در بهره‌برداری از طرح‌های گازی پارس جنوبی و افزایش تولید از این میدان عنوان کرد.
 
بخش فراساحل فاز ۱۳ پارس جنوبی شامل ۳۸ حلقه چاه دریایی در بخش شمال غربی میدان مشترک پارس جنوبی است که با بهره‌برداری از این دو سکو، نیمی از تعهدات توسعه‌ای این طرح محقق خواهد شد.
 
با ارسال گاز ترش برداشت شده از این سکوها، از طریق خط لوله ۳۲ اینچی به پالایشگاه خشکی، پس از انجام عملیات فرآورش، محصولات مختلفی، چون گاز شیرین، اتان، پروپان، بوتان، میعانات گازی و محصول جانبی گوگرد تولید خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز