خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه شهید بهشتی:

تنها ۸ درصد متقاضیان در دانشگاه‌های سطح یک پذیرفته می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۵۴۶

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: تنها ۸ درصد داوطبان کنکور داوطلبان برتر هستند که در دانشگاه های سطح یک پذیرش می‌شوند، باید نسبت به تربیت و آموزش آنان حساس باشیم.

به گزارش ایلنا، جلسۀ دیدار اعضای هیئت‌علمی جوان با رئیس دانشگاه شهید بهشتی، برگزار شد.

حسن صدوق با اشاره به دغدغه‌های اعضای هیئت‌علمی جوان اظهار داشت: ما در هیئت‌رئیسه دانشگاه کاملاً به مشکلات استادیاران جوان ازجمله محدودیت درآمدهای مالی واقف هستیم و تمام تلاش خود را برای مرتفع کردن این مشکلات به کار می‌بندیم.

وی به طرح پیشنهادی وزارت علوم برای همسانی نسبی بین حقوق و مزایای اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاوت بارز بین حقوق پرداختی به اعضای هیئت‌علمی در وزارتخانه‌های بهداشت و علوم، طرحی مطرح‌شده است که در آن تلاش شده است، این تفاوت کاهش یابد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی، ارتقاء «مهارت‌آموزی» دانشجویان را وظیفه اعضای هیئت‌علمی خواند و گفت: جامعه از دانشگاه‌ها توقع دارد نه‌تنها در بعد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در تربیت دانشجویان کوشا باشند بلکه با مهارت‌آموزی، آنان را برای بر عهده گرفتن مسئولیت در جامعه و جذب در بازار کار آماده کند.

صدوق با اشاره به اهمیت جایگاه اعضای هیئت‌علمی جوان حوزه علوم انسانی خاطرنشان کرد: در شرایط پیچیده و حساس جامعه و بحران‌های بین‌المللی، شناسایی و ارائه راهکار برای آسیب‌های اجتماعی وظیفه مهم متخصصان و  اعضای هیئت‌علمی علوم انسانی است.

رئیس دانشگاه پذیرش داوطلبان برتر در «دانشگاه‌های سطح یک» را یک فرصت و ظرفیت مهم خواند و اظهار داشت: تنها ۸ درصد از داوطلبان آزمون سراسری که در زمره بهترین و توانمندترین جوانان این کشور هستند در دانشگاه‌های سطح یک کشور پذیرفته می‌شوند، همیشه به خاطر داشته باشیم که این نخبگان آینده‌ساز، امانت ملت در دست من و شما هستند و باید نسبت به تربیت و آموزش آن‌ها بسیار حساس باشیم.

صدوق «یاس و ناامیدی» را بزرگ‌ترین آفت در بین دانشجویان عنوان کرد و افزود: ناامیدی، سم مهلکی است که تبعات سوء آن را جامعه متحمل خواهد شد؛ تنگناهای اقتصادی، اعمال فشارهای بین‌المللی در قالب تحریم از سوی قدرت‌های بزرگ و تبلیغات سوء مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در ناامیدی جوانان است. اعضای هیئت‌علمی وظیفه مضاعفی برای مقابله با این آفت ها و بحران ها بر عهده‌دارند و برای نیل به این هدف نخست باید از خود شروع کنند، استادی که از روحیه جنگندگی و نشاط برخوردار نباشد نمی‌تواند دانشجویان را به مبارزه با ناامیدی ترغیب و تشویق کند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: استعداد جوانان، بزرگ‌ترین سرمایه کشور است که جایگزینی برای آن وجود ندارد؛ دانشگاه‌های بزرگ دنیا به نبوغ جوانان ایرانی ایمان‌دارند و برای جذب نخبگان کشور هزینه‌های گزافی را به امید بهره‌مندی از توانمندی آن‌ها در آینده متحمل می‌شوند، وجود دانشمندان نخبه در تمام حوزه‌های علمی و کارآفرینان برتر در سرتاسر دنیا شاهدی بر این مدعاست.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به راهبردهای پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: گسترش تعامل با سازمان‌های بیرونی و انعقاد پروژه‌های مشترک با بخش صنعت، راهبرد کلان پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی است.

 صدوق ادامه داد: معتقدم برای انسجام پروژه‌های مشترک با سازمان‌های بیرونی نیازمند بستر فرهنگی مناسب و برخورداری از روحیه مشارکت جمعی هستیم. اعضای هیئت‌علمی جوان از بدو فعالیت باید کارگروهی و پژوهش تیمی را سرلوحه امور قرار دهند.

وی ضمن تشریح اهمیت و تأثیر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، تأکید کرد: دوره کارشناسی ارشد و دکتری، دوره پژوهش و تحقیق است، پایان‌نامه و رساله، نشان‌دهندۀ شخصیت علمی دانشجو است. این ظرفیت عظیم باید به‌سوی بررسی و حل نیازهای کشور سوق یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز