خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش بودجه بر تحقیقات علمی کشور اثرگذار است/ در حال رایزنی با مجلس هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۵۳۰

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری تاکید کرد: کاهش بودجه در بخش تحقیقات و فن‌آوری بر تحقیقات علمی کشور اثر گذار است و امیدوارم این مقطع گذار باشد.

منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری)‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بودجه حوزه تحقیقات و فن‌آوری و تاثیر آن بر روی تحقیقات علمی کشور بیان کرد: کاهش بودجه کشور شاید تاثیر فوری و آنی بر روی میزان تحقیقات علمی و دانشگاهی نداشته باشد، اما رفته رفته تاثیر گذار خواهد بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری خاطرنشان کرد: بخشی از پژوهش‌هایی که دانشگاه‌ها در سطوح علمی انجام می‌دهند با هزینه‌های نسبتا زیادی صورت می‌‌گیرد و لذا این کاهش بودجه می‌تواند این موضوع را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: امیدوارم این مقطع گذار باشد و از این چالش سال آینده عبور کنیم.

غلامی خاطرنشان کرد: دانشگاها معمولا به این دلیل که پژوهش برایشان در اولویت قرار دارد و مهم است سعی می‌کنند از هر جایی که ممکن است، منابع لازم را تامین و تحقیقات را حمایت کنند، لذا امیدواریم با محدودیتی که سال آینده وجود دارد، بخش پژوهشی تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا با نمایندگان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در این باره صحبت شده است یا خیر عنوان کرد: بله، همکاران ما در حال رایزنی و پیگیری هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ادامه داد: طبیعی است مجلس هم منابعی زیادی ندارد که اضافه کند، معمولا در تبصره‌هایی که به صورت خاص در مجلس احیانا می‌تواند تغییر پیدا کند، ممکن است کمکی شود و در غیر این صورت در کل بودجه اتفاقی نخواهد افتاد و امیدوارم تاثیرگذاری نمایندگان بیشتر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز