خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن بندرعباس از حداقل دستمزد دریافتی/از پس مخارج زندگی برنمی‌آییم

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۳۱۱

کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن بندر عباس می‌گویند: حقوق یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی ماهانه در شرایط کنونی کفاف مخارج زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن بندرعباس در انتقاد به دستمزد حداقلی و نداشتن امنیت شغلی خود گفتند: حدود ۵۷۰ کارگر خطوط ابنیه فنی راه‌اهن بندرعباس با سوابق کاری بالا در سخت‌ترین شرایط و آلایندگی مشغول کار هستیم اما حداقل حقوق دریافتی، کفاف مخارج زندگی خانوادگی ما را نمی‌دهد.

یکی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن بندرعباس در خصوص مشکلات خود و همکارانش گفت: جدا از حداقل مزد در یافتی، همچنان با حقوق ناچیزی که هیچ مزایایی هم شامل حال ما نمی‌شود؛ آن‌هم با پرداختی که گاه با تاخیر مواجه است، کار در خطوط ریلی را ادامه می‌دهیم.

این کارگر گفت: کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌‌آهن بندرعباس ماهانه با اضافه‌کاری، مبلغی در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.

او با بیان اینکه آنها تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری تراورس مشغول کار هستند، درباره سایر مطالبات صنفی خود گفتند: از دیگر مطالبات صنفی کارگران خطوط ابنیه فنی تراورس بندرعباس مشکل بیمه تکمیلی است.

آنها در تشریح مشکلات بیمه تکمیلی خود گفتند: با وجود آنکه کارفرما همه کارگران را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده است و هر ماه مبالغی از حقوق کارگران بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی به دلیل آنچه واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه‌گر عنوان می‌شود، بهره‌مند نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز