خبرگزاری کار ایران

دیپلمات پیشین کره‌شمالی:‌

پناهندگی به کره‌جنوبی نه یک انتخاب بلکه یک وظیفه است

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۳۰۴

یک دیپلمات پیشین کره‌شمالی از سفیر پیشین این کشور در ایتالیا خواست تا به کره‌جنوبی پناهنده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات پیشین کره‌شمالی که به کره‌جنوبی پناهنده شده است، امروز -شنبه- به همکار قدیمی خود پیشنهاد کرد که به جای پناهندگی به ایالات متحده به سئول پناهنده شود. یک دیپلمات ارشد کره‌شمالی در روزهای گذشته در ایتالیا ناپدید شده و گزارش‌ها حاکی از آن است که وی تلاش داشته به ایالات متحده پناهنده شود. 

«جو سونگ گیل»، سفیر کره شمالی در ایتالیا، در اوایل نوامبر، به همراه همسرش از سفارت کره‌شمالی در رم خارج و سپس ناپدید شده است. 

یک منبع ناشناس دیپلماتیک گزارش داد که جو درخواست پناهندگی به ایالات متحده را داده و در حال حاضر تحت حفاظت نیروهای اطلاعاتی ایتالیا قرار دارد. 

«تائی یونگ هو» معاون سفیر کره‌شمالی در بریتانیا، در نامه‌ای سرگشاده گفت که وی با جو در یک دانشگاه تدریس کرده و از وی خواست که مسیر او را پی بگیرد. 

وی گفت پناهندگی به کره‌جنوبی «نه یک انتخاب بلکه یک وظیفه» است که دیپلمات‌های کره‌شمالی باید برای اتحاد برعهده بگیرند. 

در این نامه سرگشاده آمده است: «اگر به کره‌جنوبی بیایی، زمان رهایی شهروندان کره‌شمالی از درد و رنج زودتر پایان خواهد یافت.»

وی ادامه داد: «اگر به سئول بیایی، همکاران دیگر هم به دنبالت خواهند آمد و اتحاد خودبه‌خود شکل خواهد گرفت.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز