خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس پسا پنجره نقل و انتقالات/ ستاره‌ها مدعی جام دوباره

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۸۰۱

سرمربی و مدیران باشگاه پرسپولیس به فکر تقویت تیم سرخپوشان هستند اما باید دید ترکیب پرسپولیس بعد از باز شدن پنجره نقل و انتقالات چه تغییراتی می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برانکو با وجود پنجره بسته  نقل و انتقالات، پرسپولیسی ها را به فینال جام باشگاه های  آسیا رساند و در لیگ برتر فوتبال ایران نیز به خاطر تفاضل گل کمتر با امتیاز برابر نسبت به سپاهان و پدیده در رده سوم جدول ایستاده است. حالا هواداران می گویند : " با پنجره بسته آنقدر خوب عمل کردیم، وقتی بتوانیم بازیکن جدید اضافه شوند کسی جلودار ما نیست" 

حال سوال اینجاست  با آمدن بازیکنان جدید، برانکو چه نقشه ای و ترکیبی در دستور کار تیمش قرار می دهد؟

خروجی ها به همراه مصدومان

تا اینجای کار احسان علوان زاده با فسخ قرارداد خود اولین خروجی باشگاه لقب گرفته است. پیش از این  محمد انصاری و حسین ماهینی با پارگی رباط صلیبی در مصدومیت به سر می برند و از زمان  دقیق بازگشت این دو نفر حرف زدن کمی سخت است.

خط حمله

عملکرد گادوین منشا در لیگ برتر برای برانکو و هواداران زیاد رضایتبخش نبوده در عین حال از صنعت نفت به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد رسمی انتقال او رسیده است. باید دید برانکو درباره  ماندن یا نماندن  او چه تصمیمی می گیرد؟ از سوی دیگر علی علیپور با هفت گل زده و دوندگی زیادی که داشته به خوابی توانسته جای خود را در تیم ثابت کند. حضور یک مکمل در کنار علی علیپور می تواند خط حمله پرسپولیس را بیشتر تقویت کند اگر مهدی طارمی قصد بازگشت به لیگ برتر کشورمان را داشته باشد و  برانکو سرمربی پرسپولیس رضایت به خرید این بازیکن بدهد احتمالا مهدی طارمی در ترکیب اصلی جا می گیرد.

هر چند مهدی شریفی سالهای قبل کارنامه خوبی از خود نشان داده اما یک نیم فصل در شرایط مسابقه نبوده و تا پا به توپ نشود و در جریان مسابقات قرار نگیرد نمی توان گفت چه وضعیتی در انتظار اوست.

مهدی ترابی بازیکنی که ارزش های خودش را به خوبی نشان داده و از آمادگی بالایی برخوردار است توانایی بازی در پست مهاجم و بال کناری را دارد با توجه به تراکم خط هافبک پرسپولیس در نیم فصل دوم احتمال بازی او در خط حمله کم نیست.

سیامک نعمتی و عالیشاه هم گزینه های مناسبی برای خط حمله هستند اما تجربه نشان داده برانکو از این دو بازیکن بیشتر در خط هافبک استفاده می کند.

خط میانی

در پست هافبک دفاعی احمد نور الهی و کمال کامیابی نیا بازیکنان با توجه به آمادگی بالایی که دارند شانس بیشتری برای بازی دارند و محسن ربیع خواه به عنوان بازیکن ذخیره این پست را پوشش می دهد تا در مواقع مصدومیت یا محرومیت های احتمالی استفاده شود.

 در پست هافبک میانی بشار رسن و سروش رفیعی بازیکنانی هستند که از نظر روش بازی  و اخلاقی مورد علاقه برانکو سرمربی تیم هستند و هر دو هم از توانایی بالایی در این پست برخوردار هستند با این تفاوت که سروش رفیعی یک نیم فصل نه چندان خوب را در فولاد گذرانده و مدتی است که در شرایط بازی قرار ندارد و بشار دائما در کوران رقابت ها بوده است. نباید فراموش کرد که سیامک نعمتی هم امکان بازی در این پست را دارد و با توجه به عملکرد خوب در نیم فصل اول لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا انتظار دارد بیشتر به او بازی برسد. همین مسئله رقابت در این پست را افزایش می دهد و بازی نکردن هر کدامشان می تواند فشار زیادی را از سمت افکار عمومی به پرسپولیس وارد کند یا باعث دلخوری و ایجاد حاشیه در تیم بشود.

نحوه چینش بال های کناری تیم پرسپولیس هم در نیم فصل دوم خود علامت سوال بزرگیست با توجه به اینکه مهدی ترابی، امید عالیشاه، بشار رسن، سیامک نعمتی، آدام همتی و حتی شایان مصلح می توانند به عنوان بال راست و چپ بازی کنند. در این بین شانس ترابی برای بازی کردن پررنگ است و بعید به نظر می رسد که برانکو او را روی نیمکت بنشاند. از بین عالیشاه و نعمتی به نظر می رسد امید عالیشاه در سمت چپ تواناتر است و شاید مصلح در دقایقی، بازی در این پست را تجربه کند. بنابراین سیامک نعمتی باید برای بال سمت راست با ترابی وهمتی رقابت بکند که در این بین شانس آدام همتی به خاطر جوانی و تجربه کم تر، کم رنگ تر است.

خط دفاع

شجاع خلیل زاده و سید جلال حسینی در قلب دفاع پرسپولیس از کم نوسان ترین بازیکنان هستند مگر در شرایط خاص از ترکیب خارج نمی شوند. در غیاب محمد انصاری و حسین ماهینی مصدوم، پشتیبان دفاع مرکزی احتمالا  محسن ربیع خواه و شایان مصلح خواهند بود مگر اینکه گزینه جدیدی خریداری شود. در پست دفاع چپ با اضافه شدن محمد نادری معلوم نیست که شایان مصلح باز هم مثل گذشته فرصت بازی داشته باشد. در دفاع راست حضور مهدی شیری بسیار پررنگ است البته نباید فراموش کرد که در مواقع خاص سیامک نعمتی در این پست هم بازی کرده و نمایش قابل قبولی ارائه کرده بود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز