خبرگزاری کار ایران

رحمتی خبرداد:

۱۰۰ اقامتگاه بوم گردی در استان زنجان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۳۷۵

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از وجود ۱۰۰ اقامتگاه بوم گردی در این استان خبر داد و گفت: در این اقامتگاه ها زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی، از صدور 70 پروانه بهره برداری برای اقامتگاه های بوم گردی خبر داد و اظهار کرد: در استان زنجان 100 اقامتگاه بوم گردی وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با یادآوری رشد 134 درصدی اقامتگاه‌های بوم گردی در استان نسبت به سال گذشته اظهار کرد: درخواست برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در سال جاری بیش از 150 درخواست است.

رحمتی به افتتاح 30 اقامتگاه بوم گردی در استان زنجان طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در اقامتگاه های بوم گردی استان زنجان زمینه اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان شهرستان‌های خدابنده، ابهر و ایجرود دارای بیشترین فراوانی اقامتگاه در استان زنجان هستند و در حال حاضر ظرفیت پذیرش اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان بیش از 2000 نفر است.

اقامتگاه های بومگردی، اقامتگاه هایی هستند که در محیط های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تاسیس شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی و توجه به اقلیم، زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز