خبرگزاری کار ایران

توضیحات شرکت کیش چوب درباره یک خبر:

پرداخت معوقات در دستور کار قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۹۰۰

در پی انتشار خبری با عنوان کارفرمای کارگران کیش چوب تغییر کرد / کارفرمای جدید حاضر به پرداخت مطالبات نیست، مدیریت این شرکت متذکر شد که پرداخت معوقات کارگران در دستور کار قرار گرفته و این شرکت کار خود را از سر گرفته است.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار خبری با عنوان «کارفرمای کارگران کیش چوب تغییر کرد / کارفرمای جدید حاضر به پرداخت مطالبات نیست» که در تاریخ  ۴ دی ماه سال جاری در بخش کارگری ایلنا منتشر شد، مدیریت این شرکت توضیحاتی را ارایه داد که متن کامل آن به شرح ذیل است:

باتوجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور و علی‌الخصوص رکود حاکم بر صنعت ساختمان در سال‌های اخیر، شرکت کیش چوب نیز به مانند تعداد زیادی از کارخانجات مطرح کشور دچار مشکلات نقدینگی و کاهش تولید گردید و در طی دو سال گذشته به پایین‌ترین سطح فعالیت خود رسید.

علی‌رغم تلاش صورت گرفته و توقف تولید و با اعتقاد به حفظ اشتغال پرسنل موجود، قراردادهای پرسنل تمدید و بار مضاعف مالی و خصوصا در سال گذشته به مجموع دیون این شرکت اضافه گردید.

از ابتدای سال جاری، مذاکرات طولانی و پیوسته‌ای با یکی از مجموعه‌های تولیدی و بازرگانی کشور (گروه ازنو) در خصوص مشارکت و همکاری در خصوص راه‌اندازی مجدد کارخانه و توسعه بازرگانی صورت گرفت که نهایتا در آذرماه منتج به عقد قرارداد مشارکت فی‌مابین گردید که مهمترین اقدامات صورت گرفته در یک ماه گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

- تشکیل کمیته تسویه در کارخانه جهت پرسنل مستعفی و آ‌غاز تسویه حساب پرسنل مذکور از اواخر آذر ماه به صورت هفتگی که براساس اطلاع‌رسانی صورت گرفته کلیه لیست ارائه شده تا پانزدهم اسفندماه تسویه می‌گردند.

- آغاز عملیات راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، جانبی و آماده‌سازی خطوط جهت تولید محصولات

- پرداخت حقوق یک ماه پرسنل شاغل و دعوت به کار شده و برنامه‌ریزی جهت پرداخت منظم حقوق

- پرداخت معوقات حقوق پرسنل شاغل از اسفندماه سال جاری در طی یک مدت زمان مشخص علاوه بر ریافتی حقوق ماهیانه

- خرید مواد اولیه داخلی و خارجی جهت تامین و تکمیل مواد اولیه

- تکمیل و راه‌اندازی واحد فروش متناسب با سبد محصول جدید

- سفارش‌گذاری ساخت ماشین‌آ‌لات تکمیلی کارخانه جهت تولید محصولات جدید

شایان ذکر است بر خلاف اطلاعات کذب مطرح شده در خبر مذکور، هیچ گونه تغییری در ماهیت کارفرما یا مالکیت شرکت کیش چوب صورت نگرفته و انجام کلیه تعهدات حقوقی این شرکت در برنامه ارائه شده به سازمان منطقه آ‌زاد کیش و به لطف خداوند متعال به تدریج صورت خواهد گرفت.

امید که با همدلی و همکاری صورت گرفته توسط کلیه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط در جزیره کیش و سایر استان‌های مرتبط، بزرگترین واحد تولید مصنوعات چوبی خاورمیانه مجددا راه‌اندازی و برگ زرین دیگری در راستای تولید و افتخار ملی باشد. بدیهی است پیگیری حقوقی و قضایی برای این شرکت و سایر شرکت‌های مطرح شده در این خبر محفوظ می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز