خبرگزاری کار ایران

راشا تودی گزارش داد:‌

تاکید سناتور آمریکایی بر ایجاد وقفه در خروج نیروهای این کشور از سوریه

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۶۴۹

یک سناتور برجسته حزب جمهوری‌خواه آمریکا گفت که در فرآیند خروج نیروهای این کشور از سوریه باید «وقفه» ایجاد شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری راشا تودی، یک سناتور برجسته حزب جمهوری‌خواه آمریکا گفت که در فرآیند خروج نیروهای این کشور از سوریه باید «وقفه»ای ایجاد شود تا از کردها و منافع اسرائیل حمایت شود. وی همچنین مدعی شد که در این وقفه باید مانع پیروزی ایران در سوریه شد.

«لیندزی گراهام» سناتور بلندپایه آمریکایی، امروز -دوشنبه- پس از دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در کاخ سفید گفت که خروج نیروهای این کشور از کاخ سفید در حال حاضر در «وضعیت وقفه» قرار دارد. 

گراهام در نشستی خبری گفت: «درباره سوریه با یکدیگر حرف زدیم. او چیزی گفت که از آن خبر نداشتم و باعث شد حس بهتری به جهت‌گیری‌مان در سوریه داشته باشم.»

اوایل ماه جاری میلادی، ترامپ از تصمیمش مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از سوریه پرده برداشت و از پیروزی بر داعش خبر داد. گراهام باور دارد که این گروه تروریستی هنوز کاملا شکست نخورده و رئیس‌جمهوری وعده کرده که بار دیگر آنان را نابود کند. 

این سناتور گفت: «او وعده کرد که داعش را نابود کند. سر قولش می‌ایستد. هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم.»

گراهام اظهار کرد که جدای این مساله، ترامپ «نگران خطرهای احتمالی متوجه اسرائیل» است و با آنکارا همکاری خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که «شاهد جنگی میان ترک‌ها و هم‌پیمانان کرد ما نباشیم.»

وی مدعی شد: «هنوز اختلاف‌هایی داریم اما باید بگویم که رئیس‌جمهوری با دقت درباره سویه اندیشیده است؛ این‌که چگونه در عین خارج کردن نیروها منافع امنیتی ما را حفظ کند، یعنی این‌که باید از نابودی داعش اطمینان حاصل کرد. ضمنا این‌که هم‌پیمانان ما، کردها، مورد حمایت باشند و ایران بدل به برنده بزرگ خروج نیروهایمان نشود.»

تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از سوریه واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است. لیندزی گراهام نیز خواستار نشست بررسی این مساله و تصمیم ترامپ مبنی بر کاهش شمار حضور نظامی نیروهای آمریکا در افغانستان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز