خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار لرستان :

حفظ ثبات اقتصادی کشور رویکرد اصلی بودجه سال آینده کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۴۶۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان حفظ ثبات اقتصادی کشور را یکی از رویکردهای اصلی بودجه سال 1398 کشور عنوان کرد.

ه گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، گودرز امیری با بیان اینکه حفظ ثبات اقتصادی کشور، مهار تورم و صیانت از تولید و اشتغال، مقابله فعالانه با تحریم‌ها و تامین معیشت مردم، ارتقای شاخص‌های سلامت و عدالت اجتماعی رویکرد اصلی بودجه سال 1398 کشور است، گفت: در بودجه مذکور منابع عمومی کشور بالغ بر ۴۰۷۷ هزار میلیارد ریال است که ۵۱‌ درصد آن از محل درآمدهای عمومی، ۳۶‌درصد منابع حاصل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و ۱۳‌ درصد نیز از طریق منابع حاصل واگذاری دارایی‌های مالی محقق خواهد شد.

وی افزود: مصارف عمومی کشور نیز در تراز با منابع عمومی کشور بالغ بر ۴۰۷۷ هزار میلیارد ریال است که ۷۹‌ درصد آن سهم اعتبارات هزینه‌ای، ۱۵ ‌درصد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۶‌ درصد تملک دارایی‌های مالی است.

معاون استاندار اهم اصلاحات ساختاری در لایحه بودجه سال 98 را کاهش استفاده دولت از درآمدهای ارزی، سیاست‌های اشتغال‌زایی و برنامه‌های حمایت از تولید و اشتغال، افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد برشمرد و تصریح کرد: کوچک‌سازی دولت و اصلاح نظام یارانه‌ها و قیمت‌گذاری، موظف بودن صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری از ابتدای سال ۱۳۹۸ بر افزایش کارآیی و بازدهی بنگاه‌های تحت پوشش خود، کاهش تعداد مراکز پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در قالب واگذاری، انحلال یا ادغام به یک واحد، ممنوعیت تخصیص اعتبار به پروژه‌های فاقد مجوز ماده (۲۳) قانون الحاق (۲) یا پروژه‌های غیرحاکمیتی که پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰‌ درصد دارند را از دیگر اصلاحات ساختاری است.

وی افزود: همچنین ممنوعیت مجوز ایجاد هرگونه واحد مراکز آموزش عالی و ادغام واحدهای کوچک آموزش عالی در استان در یکی از دانشگاه‌های بزرگ استانی، انتقال دانشگاه‌های وابسته به دستگاه اجرایی به وزارت علوم، ممنوعیت ایجاد واحدهای اداری جدید در شهرستان‌ها و بخش‌ها و شناسایی و ‌حذف یا ادغام نهادها/ سازمان‌ها و فعالیت‌های موازی در دستگاه‌های اجرایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند به‌عنوان رویکرد‌های دولت در سال ۹۸ خواهد بود.

امیری خاطر نشان کرد: ویژگی‌های کلیدی بودجه سال 98 حمایت از معیشت عمومی، سلامت و عدالت اجتماعی، حمایت از تولید و اشتغال و افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور، توجه به حوزه علم و فرهنگ، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای و ارتقای پایداری بودجه در مقابل تحریم‌ها است.

 

انتهای پیام/
مریم شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز