خبرگزاری کار ایران

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران:

۳۷ سقاخانه تاریخی تهران در محدوده حصار ناصری مرمت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۲۷۰

جلسه مرمت و باززنده‌سازی سقاخانه‌های تاریخی شهر تهران با حضور مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران، مشاوران و کارشناسان منطقه ۱۱ و ۱۲ شهرداری تهران برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، ابوالفتح شادمهری در این جلسه گفت: در شهر تهران از گذشته سقاخانه‌های زیادی در نقاط مختلف جمعیتی ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرد که در حال حاضر در محدوده حصار ناصری که بخشی از مناطق ۱۱ و ۱۲ شهرداری را در برمی‌گیرد تعداد ۳۷ سقاخانه شناسایی شده است که مشاوران و کارشناسان طرح‌های مربوطه را تهیه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۳۰ سقاخانه در منطقه ۱۲ و مابقی آن در منطقه ۱۱ شهرداری قرار دارد که بسیاری از این سقاخانه‌ها به مرور زمان دستخوش تغییرات شده‌اند که نیاز به بازسازی و باز‌زنده‌سازی هستند. بر این اساس با انعقاد قرارداد مشاور مربوطه، طرح، نقشه، جزئیات و میزان آسیب‌های این سقاخانه‌ها، در همه بخش‌ها تهیه شده است.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران ادامه داد: با توجه به جایگاه و هویت این سازه‌ها در شهر تهران و استفاده شهروندان از این سقاخانه‌ها به دنبال آن هستیم که با بازسازی و باززنده‌سازی این بناها با توجه به شرایط و بافت این محدوده تاریخی امکان استفاده هرچه بیشتر از  این سقاخانه‌ها را برای شهروندان فراهم آوریم.

شادمهری اضافه کرد: عمده مالکیت این سقاخانه وقفی است؛ بنابراین شهرداری تهران با تهیه اسناد موجود و با تهیه عکس و نقشه درصدد مستندسازی و بانک اطلاعاتی دراین خصوص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز