خبرگزاری کار ایران

آغاز مرمت تزیینات ارگ کلاه فرنگی

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۱۷۸

در ادامه عملیات مرمت ارگ کلاه فرنگی، مرمت تزئینات گچی اشکوب دوم بنا آغاز شد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی جنتی‌فر (مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه) با اشاره به آغاز طرح مرمت ارگ فرنگی گفت: این تزئینات که شامل شباک‌های گچی، لایه‌های گچی رنگی در ازاره فضاهای داخلی اشکوب اول و تزئینات ترسیمی است، در جریان مرمت سازه فضاهای داخلی اشکوب دوم بنا آشکار شد.

او ادامه داد: با لایه برداری اندود گچی که طی سالیان اخیر روی این تزئینات کشیده شده بود، به طور کامل آشکار شد. مرمت این تزئینات توسط تیم اجرایی متخصص در زمینه "مرمت تزئینات معماری" در حال اجراست و تا پایان دی ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

جنتی‌فر خاطرنشان کرد: ارگ کلاه فرنگی در زمره باغ‌های ارزشمند ایرانی در شهر بیرجند و متعلق به دوره  تاریخی زندیه است که با شماره ۱۸۸۰ در سال۱۳۷۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. مرمت اساسی عمارت ارگ کلاه فرنگی از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و مرمت کامل اشکوب اول بنا، محوطه سازی و باغ آرایی جبهه جنوبی و شمالی بنا و مرمت حوض‌های شمالی و جنوبی باغ در طی این دو سال توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با نظارت پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه به انجام رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز