خبرگزاری کار ایران

پیروزی حزب حاکم «جبهه آزادیبخش ملی» در انتخابات پارلمانی الجزایر

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۰۹۴

حزب حاکم «جبهه آزادی‌بخش ملی» الجزائر اکثریت کرسی‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس امت را که روز گذشته در این کشور برگزار شد، به دست آورده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «جبهه آزادی بخش ملی» حزب حاکم الجزائر، با کسب اکثریت کرسی‌های مجلس امت (سنا) موفقیت چشمگیری در انتخابات میان‌دوره‌ای داشته است. 

در این انتخابات حزب «تجمع ملی دموکراسی» وابسته به «احمد اویحی» نخست‌وزیر الجزایر جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

مجلس امت الجزائر شامل ۱۴۴ عضو است که دو سوم اعضای آن معادل ۹۶ نفر از طریق رأی‌گیری غیر مستقیم از استان‌ها و شورای محلی انتخاب می‌شوند و یک‌سوم باقیمانده را رئیس‌جمهوری تعیین می‌کند. 

حزب جبهه آزادی بخش ملی روز گذشته اعلام کرد که موفق به کسب ۲۹ کرسی از اصل ۴۸ کرسی مورد رقابت شده است. 

حزب تجمع ملی دموکراتیک به رهبری اویحی نیز از کسب ۱۳ کرسی که مهمترین آن کرسی پایتخت است، خبر داد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، کرسی دو استان «تیزی وزو» و «بجایه» به حزب مخالف «جبهه نیروهای سوسیالیست» با گرایش سنتی واگذار شد. 

حزب میانه‌روی «جبهه مستقل» نیز از کسب دو کرسی استان‌های «غردایه» و «والیزی» خبر داد و حزب «تجمع امید الجزائر» نیز موفق به کسب یک کرسی از استان «بلعباس» شد.

این آمار به عنوان نتایج اولیه انتخابات اعلام شده و دادگاه قانون اساسی الجزایر تا سه روز آینده نتایج نهایی این انتخابات را به صورت رسمی و پس از بررسی شکایت‌های احتمالی نامزدها اعلام می‌کند.

مجلس امت که بر اساس اصلاح قانون سال ۱۹۹۶ ایجاد شد، اتاق دوم پارلمان الجزائر بوده و اختیارات قانونی آن محدود است. 

به گفته کارشناسان، هدف اصلی ایجاد این اتاق، لغو هر قانونی است که از اتاق اول پارلمان صادر شده اما نظام حاکم با آن مخالف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز