خبرگزاری کار ایران

در حرکتی نمادین؛

جلیقه زردها عروسک ماکرون را در خیابان‌ها محاکمه و اعدام کردند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۷۱۳

مقام­‌های فرانسه امروز- شنبه- سه نفر از طرفداران جلیقه زردها در شهر «انگولیم» در غرب این کشور را به دلیل محاکمه و اعدام عروسک رئیس‌جمهوری، بازداشت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، سایت محلی «سود کوئست» فرانسه گزارش داد که پلیس این کشور سه نفر از سازمان‌دهندگان شورش­‌های هفته گذشته از جمله یک زن را به اتهام  تشویق به جرم و شورش بازداشت کرد. این سایت نوشت که در این تظاهرات تعدادی از فعالان اقدام به محاکمه نمادین «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه و سپس قطع سر عروسک وی و سوزاندن آن کردند.

وکیل فعالان بازداشت‌شده گفت: «این فعالیت هیچ جنبه تبلیغاتی نداشته و به برپائی تظاهرات دعوت نکرده و موجب هیچ تنش و آشوبی نشده است».

گفته می­‌شود که اعتراض­‌های جلیقه‌زردها به افزایش قیمت سوخت و شرایط سخت زندگی برای چند هفته متوالی است که ادامه داشته و موجب درگیری­‌های شدید پلیس با تظاهرکنندگان شده است. تظاهرکنندگان علاوه بر خواسته­‌های اقتصادی، خواهان برکناری ماکرون از ریاست‌جمهوری فرانسه هستند. این در حالی است که ماکرون در زمینه حقوق و دستمزدها و مالیات از مواضع خود عقب‌نشینی کرده اما اعتراض­‌ها پایان نیافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز