خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت فرودگاه لرستان عنوان کرد:

فرودگاه خرم‌آباد یکی از امن‌ترین فرودگاه‌های کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۲۱۹

فرمانده یگان حفاظت فرودگاه استان لرستان با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا به نیروهای امنیت پرواز ایران لقب "گارد آهنین" داده‌اند گفت: فرودگاه خرم‌آباد یکی از امن‌ترین فرودگاه‌های کشور به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا از لرستان، علی چنگایی در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز حضور سپاه در سیستم هواپیمایی کشور با هدف تامین حفاظت و امنیت پرواز اظهار داشت: پنجم دی ماه سال 63 به فرمان امام خمینی(ره) با تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی، وظیفه تامین امنیت پروازها به این نهاد واگذار شد.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیت پرواز با گذراندن دوره‌ها اصول کلی و عمومی پرواز را یاد گرفته و در زمینه کاری خود تخصص کامل دارند ولی آموزش خلبانی ندیده‌اند، افزود: بسیاری از کشورهای دنیا به نیروهای امنیت پرواز ایران لقب گارد آهنین داده‌اند و با توجه به اینکه نیروهای امنیت پرواز از سال 63 تاکنون ماموریت‌هایشان را به نحو احسن انجام داده‌اند و تاکنون کوچکترین ضعفی از خود نشان نداده‌اند با قدرت و جهاد کار خود را با هوشیاری کامل و جان‌نثاری انجام داده بر همین اساس لقب گارد آهنین را به خود اختصاص داده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت فرودگاه استان لرستان عنوان کرد: مردم باید از وارد کردن وسایل ممنوع به داخل پرواز خودداری کنند، انواع سلاح سرد، انواع شوکر،  فشنگ و مهمات و اسپری از جمله مواردی است که مسافران باید از آوردن آنها خودداری کنند.

وی در راستای تجهیزات گیت‌های فرودگاه خرم‌آباد بیان کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از کشورها از تجهیزاتی که بدن مسافران را کاملا اسکن می‌کند استفاده می‌شود ولی در جمهوری اسلامی به دلیل مسائل شرعی از این دستگاه ها استفاده نمی‌شود ولی تجهیزات فرودگاه‌های کشور و خرم‌آباد مجهز به دستگاه‌های ایکس ری و گیت کاملا به روز است.

چنگایی تصریح کرد: یک نفر از نیروهای امنیت پرواز مشخص است و مسافران در ورودی هواپیما با او ارتباط برقرار می‌کنند و چند نیروی دیگر به صورت نامحسوس در بین مسافران هستند که امنیت پرواز را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت پرواز در استان لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه لرستان یک استان امن است فرودگاه خرم‌آباد یکی از بهترین فرودگاه‌های امن کشور به شمار می‌رود، در همین راستا چندین بار نیروهای امنیت پرواز استان توسط یگان امنیت پرواز مورد محک قرار گرفته‌اند که خوشبختانه همه موارد کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت فرودگاه استان لرستان با اشاره به سختی کار گارد امنیت پرواز افزود: استرس، کم خوابی و کم تحرکی سبب جمع شدن خون در سیاهرگ‌های ساق پا می‌شود همچنین استفاده دراز مدت از غذاهای فست فود در دراز مدت سبب مشکلات گوارشی شده و فشار هوا و بالا بودن ارتفاع در دراز مدت سبب آسیب‌رساندن به گوش، دندان و سایر اعضای بدن می‌شود به طوری‌که بسیاری از مامورین امنیت پرواز که سابقه کاری 30 ساله دارند دچار لرزش بدن شده‌اند.

انتهای پیام/
فهیمه عینی پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز