خبرگزاری کار ایران

رئیس صمت البرز خبر داد ؛

ضرورت تقویت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای پیشگیری از تعدیل نیرو

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۹۴۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با عنوان اینکه تلاش می کنیم اثرات تحریم را به حداقل برسانیم، تاکید کرد: تقویت سرمایه در گردش واحدهای صنعتی در پیشگیری از رکود تولید و تعدیل نیرو، یک ضرورت است.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی، گفت: در شرایط کنونی، کمک به تامین سرمایه در گردش و سریع تر کردن روند دسترسی واحدهای تولیدی به آن برای صنایع اهمیت و ضرورت دارد تا کار این واحدها به کم شدن تولید و تعدیل نیرو کشیده نشود.

وی ادامه داد: با وجود تحریم های ناجوانمردانه دولت آمریکا بر علیه ایران تمام تلاش ما این است که اثرات نامطلوب تحریم ها را به حداقل برسانیم.

شاهمرادی تصریح کرد: علیرغم تاثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت تمام شده کالاها در کشور، هم اینک کارخانه ها می توانند برای تامین ارز مورد نیاز خود جهت خرید مواد اولیه و ماشین آلات از طریق سامانه نیما اقدام کنند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلات فعلی صنعت این است که اگر کارخانه ای در گذشته با حدود یک میلیارد تومان سرمایه در گردش کار می کرد اکنون حداقل به بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد به علاوه اینکه در حال حاضر به جای خرید اعتباری مواد اولیه ناگزیر به خرید نقدی است.

وی تاکید کرد: کل سیستم های کشور مشتمل بر بانک های دولتی و خصوصی و دستگاههای دولتی و حاکمیتی در تصمیم گیری ها و راه انداختن امور واحدهای صنعتی باید به گونه ای عمل کنند که از تعطیلی و یا توقف تولید این واحدها جلوگیری شده و در سریع ترین زمان ممکن به امور آنها رسیدگی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان تاکید کرد: به یقین برای اینکه بتوانیم در راستای هدف مهم خود که ارتقای جایگاه اقتصادی است گام های اساسی برداریم باید بصورت جهادی از تولید حمایت کنیم تا چرخ آن متوقف نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز