خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران خبر داد:

مشارکت بخش خصوصی در راه‌اندازی ۶ مرکز معاینه فنی

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۳۳۰

شهردار تهران از راه اندازی چهار مرکز معاینه فنی ثابت و دو خط سیار با همت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهردار تهران در جریان افتتاح شش خط معاینه فنی در تهران اظهار کرد: هیچ موضوعی در اداره امور شهر مهمتر از سلامت شهروندان نیست امروز شش خط معاینه فنی (2 ایستگاه سیار و 4 ایستگاه ثابت) در تهران افتتاح شد و از آنجا که این کار توسط بخش خصوصی صورت گرفته از این بخش تشکر می‌کنم و امیدوارم این موضوع در تمام سطح شهر تسری یابد.

پیروز حناچی ادامه داد: هیچ اصراری به استفاده از دوچرخه نداریم اما دوچرخه کم‌هزینه‌ترین و پرنشاط‌ترین وسیله است که می‌توان برای مسیرهای کوتاه از آن استفاده کرد.

وی ضمن ارائه آماری در زمینه سلامت در شهر تهران گفت: امیدواریم عدم استفاده از خودروی شخصی به همه روزهای هفته تسری یابد. همچنین امیدواریم استفاده از دوچرخه نیز بیشتر رونق گیرد و زمینه‌های ایمنی و محل‌های مناسب برای تردد با دوچرخه در شهر ایجاد شود.

شهردار تهران ادامه داد: پیاده‌روی کم‌هزینه‌ترین نوع تحرک است که باید از یک روز در هفته به بقیه روزها تسری یابد. ما باید از تحرک فعال استفاده کنیم تا هم آلودگی و هم ترافیک کم شود و سلامت شهروندان نیز افزایش یابد.

همچنین حناچی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز معاینه فنی زمان آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی چهار مرکز معاینه فنی ثابت و دو خط سیار با همت بخش خصوصی گفت: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته از شهروندان بیش از ۹۰ درصد مردم ترافیک و آلودگی را مشکل اصلی تهران می‌دانند و طبیعتاً نظام مدیریت شهری باید نسبت به این موضوع حساسیت جدی نشان دهد. نظام مدیریت شهری باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهد و مردم را تشویق به استفاده از حمل و نقل پاک کند.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت فعال شهروندان از مسیر‌های پیاده و دوچرخه باید ترویج شود. معاینه فنی خودرو‌ها باید با جدیت دنبال شود و امروز با افتتاح چهار مرکز ثابت و دو مرکز سیار  ۶ خط معاینه فنی افتتاح شد که همه این‌ها توسط بخش خصوصی به اجرا در آمده است.

حناچی در خصوص علت انتخاب زمان‌آباد جهت معاینه فنی گفت: چون در تهران قیمت زمین بالاست ما ناگزیر بودیم محلی ارزان را انتخاب کنیم و علاوه بر این در مبادی ورودی شهر هم اقدام به استقرار مرکز معاینه فنی کردیم که چیتگر نمونه آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز