خبرگزاری کار ایران

محمود عباس: ترامپ باید به قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند باشد

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۲۵۹

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید به قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی در مورد درگیری‌های فلسطین و اسرائیل پایبند باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی سخنرانی در مراسم جشن سال نوی میلادی در بیت لحم گفت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باید به قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشد و به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل با قطعنامه‌های بین‌المللی در تعارض کامل است».

وی با اشاره به تصمیم ترامپ در توقف حمایت‌های مالی از آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» و حمایت از ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین گفت: «ما به ترامپ گفتیم که هرگز چنین حرف زوری را نخواهیم پذیرفت. ما از او می‌خواهیم از مواضع خود بازگردد و قوانین بین‌المللی را اجرا کند». 

عباس افزود: «ما دشمن هیچ کس حتی آمریکا نیستیم، ما می‌خواهیم آمریکا صادق باشد و با ما منصفانه رفتار کند، چیزی بیش از این نمی‌خواهیم، فقط عادلانه رفتار کند و تمام تصمیم‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل را اجرا کند».

وی بر پایبندی خود به تلاش‌های صلح‌آمیز و طرد خشونت و تروریسم تأکید و از امضای ۸۳ پروتکل امنیتی ضدتروریستی با کشورهای جهان از جمله آمریکا خبر داد. 

بر اساس این گزارش، محمود عباس پیش از این میانجی‌گری آمریکا در عملیات صلح فلسطین- اسرائیل را به دنبال تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس بسیار بعید شمرده بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز