خبرگزاری کار ایران

گزارش خارطوم به هیأت‌های دیپلماتیک در سایه اعتراض‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۲۰۷

سخنگوی وزارت خارجه سودان اعلام کرد که خارطوم گروه‌­های دیپلماتیک را از وقایع کشور در هفته گذشته مطلع کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «بابکر الصدیق محمد الامین» سخنگوی وزارت خارجه سودان با انتشار بیانیه­‌ای اعلام کرد که گروه­‌های دیپلماتیک «عربی»،‌ «آفریقائی- آسیائی» و «آمریکائی- اروپائی» را در جریان وقایع اعتراض‌آمیز هفته گذشته کشور قرار داده است.

در این بیانیه آمده است که وزارت خارجه به رؤسای هیأت­‌های مذکور درباره دلایل تنگناها و شرایط سخت اقتصادی کشور و تلاش دولت برای عبور از این مشکلات توضیح داده است.

بیانیه مذکور تأکید کرده است که دولت دلایل و انگیزه‌­های معترضان به کمبود کالاهای اساسی و افزایش قیمت­‌ها را درک کرده و مقام­‌های مرتبط با روش کاملا متمدنانه با اعتراض­‌های صلح‌آمیز برخورد کرده‌اند اما هنگامی که برخی از این اعتراض­‌ها اقدام به تخریب و غارت و حمله به اماکن عمومی و خصوصی و آتش زدن آنها می­‌کنند،‌ باید مطابق قانون با آنها برخورد شود. در حال حاضر نیز تعدادی از آنها دستگیر و تحت بازجوئی هستند و پس از اتمام این مراحل برای محاکمه تحویل خواهند شد».

وزارت خارجه سودان توضیح داد که در حال حاضر آرامش بر سراسر کشور حاکم است.

در این بیانیه آمده است که رؤسای هیأت‌های آفریقائی و آسیائی از همبستگی و حمایت کشورهای خود از تلاش­‌های هدفمند دولت برای عبور از شرایط سخت اقتصادی خبر داده و تأکید کردند که وقایع اعتراض‌آمیز سودان در کشورهای پیشرفته نیز اتفاق افتاده و به همین روش با آنها برخورد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز