خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور:

امیدواریم سکونتگاه های غیر رسمی ساماندهی شوند

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۰۶۱

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرستان‌های تهران به وجود آمده که معضلات زیست‌محیطی و اجتماعی بسیاری دارد که امید است استاندار جدید با اشرافیت به این موضوعات آنها را پیگیری و برطرف کند.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار صبح امروز در کارگاه آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه در زمینه تشکل‌های مردم‌نهاد راه افرادی همچون مولاوردی که آن را ریل‌گذاری کردند را همواره دنبال می‌کنیم،‌ گفت: یکی از مشکلات مدیریتی این است که مدیران جدید کمترین توجه را به دستاوردهای گذشته دارند این در حالی است که از تمام تجربیات مدیران دوره‌های قبل نیز باید استفاده شود.

وی ادامه داد: با همّت همکاران در مجلس، دولت، شوراها و سازمان‌های مردم‌نهاد این مسیر را به پیش می‌بریم و در این راستا نشست‌های تخصصی در دو محور اساسی برنامه‌ریزی جنسیتی و همچنین کارگاه‌های تخصصی برای سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: حمایت از تشکل‌های مدنی جهت توان‌افزایی جامعه مدنی در رویارویی با شرایط مختلف اجتماعی دنبال می‌شود چراکه نگرش جامعی نسبت به موضوعات دارند به علاوه سازمان‌های مردم‌نهاد باید حمایت حقوقی داشته باشند که قانون حمایت از آنها در مجلس پیگیری می‌شود و در این صورت اجازه شبکه‌سازی به سازمان‌های مردم‌نهاد داده می‌شود.

ابتکار با اشاره به ضرورت تخصص‌محور بودن نهادهای مدنی اظهار داشت: سازمان‌های غیردولتی به صورت تخصصی باید به موضوعات مختلف بپردازند ضمن اینکه در جذب نیروی داوطلب و بسیج اجتماعی نیز نقش مهمی ایفا کنند تا درگیر سازوکارهای دولت‌نما نشوند و بتواند مشارکت اجتماعی را جلب کنند.

وی اضافه کرد: جلب مشارکت مالی و تجهیز مالی سازمان‌های مردم‌نهاد از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در دیده‌بانی دارند و می‌توانند با نقد مشفقانه خود نقش مؤثری ایفا کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در شرایطی که با جنگ اقتصادی و روانی روبه‌‌‌رو هستیم و دشمن تلاش دارد تا امید و نشاط را از جامعه بگیرد باید شرایط را برای حضور پررنگ سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشبرد اهداف متعالی جامعه فراهم کرد.

ابتکار با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد باید سازوکارهای خودمراقبتی و خودنظارتی داشته باشند، تصریح کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرستان‌های تهران به وجود آمده که معضلات زیست‌محیطی و اجتماعی بسیاری دارد که امید است استاندار جدید با اشرافیت به این موضوعات آن‌ها را پیگیری و برطرف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز