خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ ابلاغیه‌ای در مورد سهم صندوق در بودجه 98 به دست ما نرسیده است/ کشورهای اروپایی و آسیایی هدف سرمایه‌گذاری صندوق هستند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۰۰۱

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: در مورد سهم صندوق توسعه ملی باید نظر رهبری به طور قطع اعلام شود تا دولت بر اساس آن استراتژی خود را مشخص کند و تا امروز هیچ ابلاغیه‌ای در این مورد به ما نشده است.

مرتضی شهیدزاده در گفت‌وگو با ایلنا در مورد برخی اخبار مبنی بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی در بودجه سال 98 گفت: در مورد سهم صندوق توسعه ملی باید نظر رهبری به طور قطع اعلام شود تا دولت بر اساس آن استراتژی خود را مشخص کند و تا امروز هیچ ابلاغیه‌ای در این مورد به ما نشده است.

وی ادامه داد: برخی ارقام در مورد کاهش سهم صندوق توسعه ملی که در برخی‌ رسانه‌ها اعلام می‌شود حدس و گمان است و همانطور که گفتم هنوز هیچ چیزی قطعی نشده و ابلاغیه‌ای به صورت کتبی به دست ما نرسیده است.

شهیدزاده تصریح کرد: صندوق توسعه ملی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاست دولت و اساسنامه خود متولی توسعه بخش خصوصی است و مطابق با یکی از مفاد برنامه ششم توسعه ما نباید نگاه بودجه‌ای به صندوق مگر در شرایط اضطرار داشته باشیم و آن هم نیازمند اجازه مقام مظم رهبری است. بنابراین سهم صندوق از فروش نفت تا امروز برای توسعه بخش خصوصی، صادرات و تولید کشور در نظر گرفته شده است و هر تصمیمی غیر از آن نیازمند اجازه مقام معظم رهبری است.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی در مورد فعالیت بین‌المللی این صندوق گفت: ما در این مورد برنامه‌ریزی‌ کرده و حتی مشاور هم گرفته بودیم اما شرایط پس از خروج آمریکا از برجام به گونه‌ای شد که یک سری کارها در بخش بین‌المللی دچار مشکل شد، با این وجود ما پیگیر این موضوع هستیم و مشاور ما در این مورد کارهایی را  در حال انجام دارد. البته باید توجه داشت؛ اموال صندوق که متعلق به نسل آینده است مورد تهدید قرار نگیرد و باید تمام ریسک‌ها را در نظر بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام کشورها هدف سرمایه‌گذاری هستند؟گفت: کشورهایی که بتوانند به توسعه اقتصادی کشور کمک کنند و در همین راستا کشورهای اروپایی و آسیایی مدنظر ما هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز