خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی بیست و دومین سمینار طب فیزیکی:

کاربرد سم بوتولینوم در درمان اسپاستیسیتی عضلانی/ ارائه تازه‌های طب توانبخشی

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۸۴۸

دبیر علمی بیست و دومین سمینار طب فیزیکی توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از ارائه تازه‌های طب توانبخشی در این سمینار خبر داد و گفت: کاربرد سم بوتولینوم در درمان اسپاستیسیتی در حاشیه سمینار مطرح می‌شود.

به گزارش ایلنا، بینا افتخارسادات، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در آستانه برگزاری بیست و دومین سمینار  سالیانه طب فیزیکی توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران اظهار داشت: این سمینار پنجم تا هفتم دی‌ماه سال جاری در سالن همایش‌های رازی تهران به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران همچنین گروه‌های آموزشی و انجمن های علمی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این سمینار ارسال شده که ۷۰ مورد آن به عنوان سخنرانی پذیرفته شده است، گفت: تازه‌های طب فیزیکی و توانبخشی و موضوعاتی همچون سندرمهای درد، توانبخشی‌های نوین، ارتز و پروتز، نقش طب فیزیکی و توانبخشی در کمک به بیماران دچار آسیب های مغزی نخاعی، بیماری‌های مزمن و بدخیم و مشکلات قلبی عروقی همچنین روش‌های جدید مانند سلول درمانی، طب بازساختی و سونوگرافی اسکلتی در این سمینار مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

 دبیر علمی بیست و دومین سمینار طب فیزیکی ،توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران بیان داشت: در حاشیه این سمینار کارگاه‌هایی در  زمینه‌هایی مانند روش‌های کمتر تهاجمی در درمان مشکلات اسکلتی و عضلانی، استفاده از سم بوتولینوم در درمان اختلال‌های اسکلتی عضلانی و تفسیر ام‌آر‌آی اسکلتی عضلانی برگزار می‌شود.

 وی نسبت به تزریق سم بوتولینوم در مراکز غیر مجاز و آرایشگاه‌ها هشدار داد و گفت: تزریق سم بوتولینوم در این مراکز می‌تواند با عوارض مختلفی برای بیمار همراه باشد وضمن تحمیل هزینه بالا فشار روحی زیادی بر بیمار و خانواده اش واردنماید..

 افتخارسادات گفت سم بوتولینوم ابتدابرای درمان اسپاسم های صورت استفاده می‌شد و پس از آن برای از بین بردن چروک صورت مورد استفاده قرار گرفت و به حوزه زیبایی وارد شد و امروزه  نه تنها در درمان اسپاستیسیتی که به دلیل تروما، ضایعات نخاعی، سکته های مغزی و .... رخ می دهد استفاده می‌شود بلکه در حوزه درمان درد ها و پر تعریقی نیز کاربرد داردکه این موضوع در بیست و دومین سمینار طب فیزیکی ,توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران  نیز مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

بیست و دومین سمینار سالانه طب فیزیکی،‌ توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، اظهار داشت: این کنگره 5 تا 7 دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته و به همت انجمن طب فیزیکی و با همکاری گروه‌های آموزشی طب توانبخشی و رشته‌های وابسته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز