خبرگزاری کار ایران

صالحی‌امیری در نشست بررسی چالش‌های فرهنگی ورزش زنان:

​حضور زنان در ورزشگاه به هنجارهای اخلاقی کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۷۸۸

​نشست بررسی چالش‌های ورزش بانوان با حضور مسوولان کمیته ملی المپیک و همچنین نواب رییس و دبیران فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد، رضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک، شهنازی دبیر کل، حجت‌الاسلام نقویان رییس کمیسیون فرهنگی، دکتر مهین فرهادی‌زاد رییس کمیسیون ورزش زنان و جمعی از روسای فدراسیون‌ها، نواب رییس بانوان، دبیران فدراسیون‌ها و اعضای کمیسیون‌های مختلف کمیته ملی المپیک مختلف ورزشی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست مهین فرهادی‌زاد هدف از برپایی این نشست را بحث و تبادل نظر در خصوص رسیدن به جایگاهی مطلوب در ورزش زنان عنوان کرد و گفت: «خوشبختانه طی سالیان اخیر شاهد پیشرفت‌های ارزشمندی در حوزه ورزش بانوان بوده‌ایم که برای استمرار در این موفقیت‌ها باید آسیب‌شناسی‌هایی در ابعاد مختلف صورت گیرد تا با برنامه‌ریزی بهتر، فضای توسعه را برای آینده‌ای بهتر رقم بزنیم.»

در ادامه صالحی‌امیری ضمن تاکید بر فهم دقیق‌تر و عمیق‌تر از مبانی و مسائل فرهنگی حرف‌هایش را اینطور آغاز کرد: «مهم‌ترین کارکرد فرهنگ در حوزه ورزش، ایجاد انسجام ملی است. ورزش از مهم‌ترین ابزارهای تقویت انسجام ملی است و تمامی دولت‌ها در تلاشند از طریق ورزش انسجام ملی خود را تقویت کنند. این در حالی است که تنها در ورزش است که غرور و هویت ملی تجلی می‌یابد و نمونه بارز آن زمانی است که ورزشکار ایرانی روی سکو قرار گرفته و در این لحظه هویت ایرانی در بستر ورزش تجلی پیدا می‌کند. ورزش انسجام‌بخش، هویت‌آفرین، شخصیت‌ساز و همچنین سازگارکننده اجتماعی است.»

او با تاکید بر هدفی که در ورزش دنبال می‌شود، ادامه می‌دهد: «مسلما انسانی که در مسیر و بستر ورزش قرار گرفته، خود هدف نهایی است و در این میان کسب مدال و سکو، بستر رسیدن به این هدف متعالی هستند. اگر ما به دنبال توسعه در ورزش هستیم، توسعه انسانی و بها دادن به فرهنگ و اخلاقیات راه رسیدن به مقصد است.»

رییس کمیته ملی المپیک در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها که به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شده نیز می‌گوید: «حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نه‌تنها عامل ناهنجاری نیست، بلکه به هنجارهای اخلاقی کمک می‌کند. حضور بانوان در ورزشگاه آزادی هنگام بازی پرسپولیس و تیم ژاپنی نشان داد که هواداران مرد حاضر در ورزشگاه با داشتن فرهنگ ایرانی چگونه ملاحظه این حضور را کردند و کوچکترین بی‌اخلاقی و رفتاری خارج از عرف شکل نگرفت. استراتژی ما در ورزش قهرمانی، برابری جنسیتی است و حضور بیشتر زنان در مراکز علمی و سیاسی جهت ترسیم تصویری واقعی از ورزش زنان مورد انتظار ماست.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز