خبرگزاری کار ایران

رئیس چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری شایع طب کودکان:

مکمل‌های ایرانی استاندارد هستند/ مصرف بیش از اندازه عارضه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۸۹۵

رئیس چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری شایع طب کودکان با اشاره به اینکه مکمل‌های ایرانی استاندارد و کیفیت لازم را دارند، تاکید کرد: با این شرایط مصرف مکمل خارجی توصیه نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر سیاری در مراسم چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان که در بیمارستان مفید تهران برگزار شد، گفت: مکمل‌های ایرانی استاندارد هستند و لزومی به مصرف خارجی نیست. بنابراین پزشکان اطفال می‌توانند نسبت به توصیه این مکمل‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه گاهی خانواده‌ها با کیسه‌هایی پر از مکمل نزد پزشک می‌آیند، اظهار داشت: این مسئله باید استفاده از آن در حد نیاز باشد چراکه مصرف بیش از حد هم می‌تواند عارضه ایجاد کند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر اینکه تجویز مکمل ایرانی به دلیل استاندارد و کیفیت خوب مناسب است،‌ تصریح کرد: ۳۰ تا ۵۰ درصد مردم ایران از کمبود ویتامین D رنج می‌برند و می‌توان این مکمل را از سه تا پنج روزگی تا دوران سالمندی استفاده کرد و بر همین اساس، وزارت بهداشت برنامه‌ای را جهت ارائه مکمل ویتامین D مدنظر قرار داد و این موضوع را در میان دانش‌آ‌موزان دختر آغار کرد.

سیاری به انجام تحقیقی توسط سازمان جهانی بهداشت اشاره و خاطرنشان کردد: بر اساس این تحقیق که توسط تعداد زیادی محقق و در میان ۱۲۰ کشور دنیا انجام شده است، مشخص شده ایران پیشرفت‌های بسیار مؤثری در حوزه سلامت به ویژه در کاهش نرخ مرگ و میر زودرس و نابهنگام مادران باردار و کنترل بیماری‌های عفونی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس گزارش دیگری در زمینه بررسی توسعه انسانی با سه شاخص امید به زندگی سالم میانگین تحصیلی، نرخ با سوادی و درآمد سالانه کشورها به سه گروه پایین، بالا و متوسط تقسیم شدند و ایران جزو گروه‌های بالا از لحاظ توسعه انسانی قرار دارد و همه این مسائل نشان می‌دهد در حوزه پیشرفت در زمینه سلامت با موفقیت‌های زیادی همراه بوده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز