خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:

وزرا به فکر خدمت‌رسانی بیشتر به مردم باشند

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۶۶۳

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب مدیران در وزرات‌خانه‌ها گفت: وزرا باید به فکر خدمت رسانی بیشتر به مردم باشند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره انتصابات اخیر در وزرات صمت که حواشی آن در رسانه‌ها نیز انعکاس داشت، اظهار کرد: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با این اقدامی که انجام داده نشان داد که با رابطه سالاری به دنبال تثبیت موقعیت خود در دولت است و در تلاش است با انتصاباتی اینچنینی موقعیت خودش را در ساختار قدرت تثبیت کند.

وی تاکید کرد: مابقی انتصابات وزیر صنعت نیر نظیر همین مورد اخیر است، اما انتصاب ایشان که به عنوان رئیس سازمان زمین شناسی منصوب شده به دلیل رابطه‌اش با رئیس جمهور بیشتر انعکاس داشته است. این انتصاب قطعا برای دولت و رئیس‌جمهور و حتی جریان اصلاحات هزینه‌های فراوانی دارد که با مداخله آقای رئیس جمهور منتفی شود. مجلس هم باید نظارت کند و قطعا به این موضوع ورود می کند.

این عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: بهتر است وزرا در انتصابات خود به جای رابطه سالاری با شایسته گزینی و ایجاد تغییرات و اصلاحات صحیح به دنبال ارتقاء میزان کارآمدی نهادهای زیرمجموعه خود در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم باشند تا رضایت مردم را جلب کنند. با جلب رضایت مردم است که رضایت مجلس، رئیس جمهور و مقام معظم رهبری هم تامین می شود و این فرایند است که به ماندگاری بیشتر آن ها در عرصه قدرت کمک می کند.

این نماینده اصلاح طلب مردم ایلام خاطرنشان کرد: این روشی که وزیر صنعت در پیش گرفته و متاسفانه برخی دیگر از وزرا نیز از همین رویکرد استفاده می کنند روشی است فرسوده که در دنیای امروز منسوخ شده است، در نظام های دموکراتیک به ندرت می بینیم که از چنین روش هایی استفاده شود چراکه این رویکرد برای همه هزینه دارد و باعث نارضایتی هوادارن و حامیان دولت می شود. ما اگر به بازخوردهایی که این انتصاب در سطح نخبگان و فعالان سیاسی داشته توجه کنیم بازخوردهای منفی خیلی بیشتر بوده، در ادامه اگر محیط اجتماعی و بازخوردهای منفی برخواسته از آن را بسنجیم لزوم تجدید نظر در این انتخاب و انتخاب های مشابه را دو چندان می کند چراکه اگر به بازخوردها بی توجه باشیم منجر به بحران مقبولیت در سطح دولت می شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت لیسانس حقوق دارد، تصریح کرد: ایشان تعهد کافی برای ایجاد تحول در صنعت و تجارت کشور را ندارد اما انتظارات از او زیاد است که در این بخش تحول ایجاد کند. رحمانی به ضعف های خودش واقف است درنتیجه با این کارها در صدد این است که حامیانی برای خودش در سطح دولت و مجلس دست و پا کند، به نظر من رویکرد او هیچ توجیهی غیر از این ندارد. 

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید گفت: آقای رحمانی به عنوان مثال سید شریف حسینی را که یک اصولگرا است به عنوان معاون پارلمانی خود انتخاب کرده تا اصولگرایان را داشته باشد، قریب پور را به عنوان مسئول ایمیدور گذاشته تا رضایت عده ای دیگر را داشته باشد درنتیجه گزینه هایی را که به عنوان معاون برای مسئولیت ها گذاشته است با رویکرد جلب حمایت مراکزی در مجلس و دولت است نه با رویکرد شایسته گزینی. 

میرزایی با اشاره به لزوم توجه به شایسته گزینی عنوان کرد: ایشان اگر دغدغه مردم، کشور و این جامعه را می داشت کافی بود وضعیت صنعت و تجارت ما را با کشورهای همسایه مقایسه می کرد و با ایجاد تحول بنیادین و رسیدن به اسناد بالادستی افراد شایسته و توانمند را خواهش می کرد و می آورد؛ اما ایشان به این دلیل که خودش ضعف دارد و آدم های ضعیف هم معمولا نمی توانند با افراد توانمند و متخصص کار کنند درنتیجه به رابطه سالاری رو  می آورند و نه از طریق اصلاحات و انجام خدمات و افزایش کارایی بلکه از طریق روابط به دنبال تثبیت موقعیت خودشان هستند.

وی تاکید کرد: داماد آقای روحانی سی و دوسه سال سن دارد و این آقا  حتی یک روز هم در سازمان زمین شناسی کار نکرده که او را آنجا گذاشته است و این جای تعجب و برای افکار عمومی و اصحاب رسانه و نخبگان جای سوال است که شما یک فردی را در یک سازمان می گذارید که برای مردم جای سوال دارد و محل ایراد است. فردی که یک روز در آن سازمان خدمت نداشته شما چگونه او را در راس آن سازمان تخصصی می گذارید؟

این عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه این نوع انتصابات باعث کاهش انگیزه کارکنان  و کارشناسان و مدیران آن سازمان می شود، اظهار کرد: افراد بر اساس ضوابط استخدام شده اند و سال ها آنجا کار کرده و تخصص مورد نیاز سازمان را دارند و از بهترین دانشگاه های کشور فارغ التحصیل شده اند، اینکه شما بدون طی کردن سلسله مراتب فردی را در راس یک سازمان قرار دهید مگر دیگر انگیزه ای برای کارمندان و کارشناسان آنجا باقی می ماند؟

میرزایی در پایان گفت: امیدوارم این اقدام عامدانه نبوده باشد چراکه بعضی اقدامات برای تخریب رئیس جمهور است بنابراین ما امیدواریم در این شرایط دشواری که دولت با آن مواجه است وزرا از اقداماتی که باعث تضعیف پایگاه اجتماعی دولت می شود و حامیان را دلسرد می کند خودداری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز