خبرگزاری کار ایران

میزان مرگ با سلاح گرم در آمریکا رکورد زد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۵۱۳

شمار افرادی که با اسلحه گرم در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند به بالاترین حد خود در حدود ۴۰ سال اخیر رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از یورو نیوز، بنابر آمار «مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری» وابسته به وزارت بهداشت ایالات متحده، حدود ۴۰ هزار نفر در سال گذشته در این کشور با اسلحه کشته شده‌اند که حدود ۲۴ هزار مورد از آن‌ها خودکشی بوده است.

مطابق ارقام منتشره، ۳۹ هزار و ۷۷۳ نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی توسط اسلحه گرم در آمریکا کشته‌ شده‌اند که در مقایسه با سال ۱۹۹۹ حدود ۱۰ هزار نفر افزایش نشان می‌دهد.

این بالاترین میزان ثبت شده مرگ بر اثر سلاح گرم دست کم از آغاز جمع‌آوری داده‌ها در سال ۱۹۷۹ بوده است.

بر طبق این آمار، از مجموع کل جانباختگان ۲۳ هزار و ۸۵۴ نفر در سال ۲۰۱۷ توسط اسلحه گرم خودکشی کرده‌اند که این رقم افزایشی حدود هفت هزار نفری را در مقایسه با سال ۱۹۹۹ نشان می‌دهد.

مرگ‌های سرشماری شده بر اثر سلاح گرم به آن دسته اطلاق می‌شود که بر اثر جنگ، جنایت، خودکشی، شلیک ناخواسته و مداخلات نظامی قانونی صورت گرفته باشد.

بنا بر تحقیق پروژه تحقیقات جهانی «سلاح‌های سبک» در ژنو ۴۶ درصد سلاح‌های گرم جهان در مالکیت شهروندان ایالات متحده است.

در سال‌های اخیر بحث های فراوانی بر سر اصلاح قانون کنترل سلاح در آمریکا مطرح شده است که عمدتا به دلیل مخالف «انجمن ملی سلاح» ایالات متحده بی‌نتیجه مانده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز